English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

بحث و گفتگوی شورایعالی تهیه کنندگان پیرامون نامه قوه قضائیه

بحث و گفتگوی شورایعالی تهیه کنندگان پیرامون نامه قوه قضائیه
شورایعالی تهیه کنندگان سینمای ایران نامه قوه قضائیه پیرامون 5 تن از تهیه کنندگان شاخص سینمای کشور را مورد بررسی قرار داد.
سید غلامرضا موسوی دبیر هیات رئیسه شورایعالی تهیه کنندگان ضمن اعلام خبر فوق افزود : دیروز با خبر شدیم که نامه ای به امضای بازرس ریاست محترم قوه قضائیه به معاونت سینمایی ارسال و طی آن خواستار عدم همکاری و تمدید مجوز فعالیت 5 تن از همکاران تهیه کننده و یا تهیه کننده / کارگردان شده است .                                            
از آنجا که جلسه شورایعالی عصر روز دوشنبه تشکیل می شد ، موضوع در جلسه مطرح و مورد بحث  و بررسی قرار گرفت .                                                                                                                                  
موسوی افزود : اهمیت موضوع بگونه ای بود که بخش اعظم وقت جلسه به بررسی این نامه و راهکارهای رفع سو, تفاهم اختصاص یافت  ، بگونه ای که سخنرانان پیش از دستور چهار تشکل نیز بحث های خود را به این مهم اختصاص داده و ابعاد مختلف این سوء تفاهم را مورد بررسی قرار دادند .                                                                              
از آنجا که نامه روی سربرگ قوه قضائیه نوشته و تایپ شده اما مشخص نبود که نویسنده نامه به عنوان بازرس ریاست محترم قوه قضائیه چه حدود اختیاراتی دارد ، یکی از سخنرانان پیش از دستور اعلام نامه به همکاران تهیه کننده توسط معاونت سازمان سینمایی را اقدامی شتاب زده دانست و اعتقاد داشت که باید ابتدا حدود مسئولیت ایشان و اختیاراتی که ریاست محترم قوه قضائیه به وی اعطا کرده اند مورد پرسش قرار می گرفت و سپس معاونت سازمان موضوع را علنی کرده و به تهیه کنندگان اعلام می کرد .    سخنران دیگری نیز اعتقاد داشت که بهرحال و در هر شکل باید تهیه کنندگان در جریان  نامه قرار می گرفتند . در ادامه با تغییر دستور جلسه ، موضوع نامه بازرس قوه قضائیه در دستور کار قرار گرفت و آقای منوچهر شاهسواری اقدامات انجام شده از زمان دریافت نامه تا جلسه شورایعالی را به اطلاع رساند .                      
موسوی افزود : کلیه اعضاء شورایعالی به اتفاق اعتقاد داشتند که مطمئن هستند هیچکدام از تهیه کنندگان که همه ی آنها نیز از همکاران شاخص شورایعالی هستند ، به هیچ وجه به شبکه ماهواره ای فارسی زبان جم  آگهی فیلم هایشان را نداده اند . با توجه به اطلاع اکثریت اعضای جلسه ، نامه بازرس محترم قوه قضائیه با تعجب از سوی همکاران تلقی و مقرر شد که موضوع برای رفع سوء تفاهم از مجاری مختلف و از جمله هیات مشترک شورایعالی و کانون کارگردانان پیگیری شود .                                                                                                                                      
در این جلسه تاکید شد که تا رفع مشکل بوجود آمده برای همکاران بحث شده در نامه که همگی از شاخص ترین تهیه کنندگان سینمای ایران می باشند ، شورایعالی اولویت فعالیت خود را به این مهم اختصاص دهد .                          
موسوی افزود : طی زمان جلسه نیز گروهی از همکاران با مراجعه حضوری و تلفنی آمادگی خود را برای هر اقدامی اعلام داشتند  ، طبیعتاً شورایعالی ضمن تشکر از این همیاری همکاران  ، اطمینان داد که در صورت لزوم از این همکاران و دیگران یاری خواهد خواست . 
تاسیس و شناسائی سالن سینما 
دبیر هیات رئیسه شورایعالی افزود : در ادامه جلسه شورایعالی با توجه به عدم نمایش برخی فیلم ها در سینماهای حوزه هنری ، تصمیم گرفت که از احداث و یا شناسایی سالن در شهرهایی که بخش خصوصی سالن سینما ندارد حمایت ویژه مبذول دارد و از همه ی تهیه کنندگان سینمای ایران خواست تا در اینگونه شهر و یا شهرهایی که سالن سینما نیست اقدام لازم را برای شناسائی سالن هایی که می توانند فعال شوند یا امکان احداث سالن سینما هست ، مبذول دارند .  
 بخش دیگر از جلسه به بررسی شیوه بازنگری اعضای چهار تشکل زیر مجموعه شورایعالی اختصاص یافت که مقرر شد ابتدا لیست ها بر اساس « نظام نامه تهیه کنندگی سینمای ایران » توسط روسای تشکیلات یعنی خانم فرشته طائرپور و آقایان سید ضیاء هاشمی ، علی ژکان و غلامرضا موسوی بررسی و نتیجه این بازنگری به هیات رئیسه شورایعالی احاله شود .                                                                                                                                                 با توجه به اختصاص بخش اعظم جلسه به موضوع نامه قوه قضائیه بقیه دستور جلسات شورایعالی به جلسه آینده هیات رئیسه موکول شد . 
۲ شهریور ۱۳۹۵ ۱۵:۴۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500