English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

نخستین همایش دانش آموختگان مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی باغ فردوس در خانه سینما برگزار شد

نخستین همایش دانش آموختگان مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی باغ فردوس در خانه سینما برگزار شد
نخستین همایش دانش آموختگان مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی باغ فردوس به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی یکشنبه 23 دی ماه در تالار سیف اله داد خانه سینما برگزار شد. مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی باغ فردوس از سال 1361 تا 1375 با استفاده از اساتید برجسته و مجرب طی هشت دوره به جذب و آموزش دانشجویان سینما همت گماشت.

هدف این گردهمایی مروری بر فعالیت های آموزشی و عملکرد دانش آموختگان این مرکز در دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران در سراسر کشور و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و تولید فیلم های کوتاه، بلند، مستند و دستاوردهای آنان می باشد.

در این گردهمایی دانش آموختگان باغ فردوس بعد از 35 سال گردهم آمدند تا در فضایی صمیمانه با اساتید برجسته ی خود دیدار کنند.

تعدادی از این دانش آموختگان موفقیتهای بسیاری را در حوزه های فیلمسازی در جشنواره های داخلی و خارجی کسب کرده اند.

در این نشست منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما بعد از نمایش کلیپی طی سخنانی گفت: وقتی به گذشته خودت نگاه می کنی و دلت می گیرد به این دلیل این است که در تصاویر کسانی هستند و یادهایی زنده می شود ، یکی از مایه های قوت بخشی به هر جمعی و جامعه ای این است که دلت برای همسایه ها و دوستان و رفتگان تنگ شود گاهی اوقات دلتنگی باعث سرور روحی ما می شود. توصیه می کنم این عنوان بچه های باغ فردوس را هر طریقی که می توانید  برای خودتان نگه دارید

واقعا در این روزگار سخت فقط به واسطه همدلی و همراهی باهمدیگر می توانیم آن را طی کنیم. گاهی اوقات ما داشته هایمان را نمی بینیم و عیب هایمان را خیلی بزرگ می کنیم خدا نکند چشممان را بر زیبایی ها و داشته هایمان ببندیم که متاسفانه این به شکل بیمارگونه ای همه گیر شده است.

خانه سینما محلی است برای تجمع گروه های مختلف صنفی ولی ما  با اشتیاق از چنین جمع هایی استقبال می کنیم و باعث افتخارمان است ، امروز حیاط خانه سینما حال و هوایی دیگری داشت.

 از اینکه امروز به خانه ی خودتان آمدید خوشحالیم  اینجا خانه ی سینمای ایران است و هر کسی که به سینمای ایران دلبستگی دارد و در آن کار وتحصیل کرده است  حتما عضو آن است و اینجا خانه ی اوست در تمام سالهای گذشته " چه 10 سال پیش ، چه 40 سال پیش "  چه کسانی که در حال تحصیل هستند.  خانه سینما مفهوم ملی دارد. ما یک برنامه ی جدی داریم برای  تاسیس خانه سینما دربرخی از مراکز شهرستان ها با همین نیت و دیدگاه . امیدواریم بتوانیم از تجربیات دوستانی که در شهرستان های مورد نظر حضور دارند استفاده کنیم.

سینمای ایران فارغ از تمام کسری ها، داشته ها  و نداشته هایش متعلق به  این سرزمین است و تا وقتی این سرزمین پابرجاست که یقینا خواهد بود سینمای ایران به تمام اجزای مورد توافق ملی پاسخ خواهد داد.

در ادامه این مراسم استادانی چون مهندس سید محمد بهشتی ، دکتر شهاب عادل و دکتر بزرگمهر رفیعا سخنرانی کردند. قرار است فردا طی مراسمی در موزه سینما  از اساتید مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی باغ فردوس  تقدیر شود.

 
همایش دانش آموختگان مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی 39 


همایش دانش آموختگان مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی 33  


همایش دانش آموختگان مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی 31  


همایش دانش آموختگان مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی 21  


همایش دانش آموختگان مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی 43


۲۳ دی ۱۳۹۷ ۱۸:۵۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500