English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اخبار

کانون کارگردانان سینماى ایران تحریم فیلم هاى سینمایى توسط حوزه هنرى را محکوم کرد

کانون کارگردانان سینماى ایران تحریم فیلم هاى سینمایى توسط حوزه هنرى را محکوم کرد
در پى تحریم فیلم سینمایى "عرق سرد" توسط حوزه هنرى و عدم اختصاص سالن به این فیلم، کانون کارگردانان سینماى ایران با انتشار متنى رفتار حوزه هنرى را محکوم و خواستار احترام حوزه هنرى به پروانه نمایش فیلم ها شد. متن نامه کانون کارگردانان به شرح زیر است:

توقیف خودسرانه فیلم "عرق سرد" در سالن هاى تحت پوشش حوزه هنری بار دیگر نشان دهنده عدم تمکین این نهاد به قانون و بى احترامى به پروانه نمایش صادر شده از سوى سازمان سینمایى است.

متاسفانه حوزه هنرى این فیلم را از نمایش در سالن هایش در سراسر کشور محروم کرده است.

ممنوعیت بلاموضوع و غیرقانونى نمایش برخی از فیلم هاى اجتماعى در تعدادی از سالن های سینما، که به عنوان بخشی از بیت المال در اختیار ارگان ها و نهاد مختلف قرار دارد ، تضییع حقوق سازندگان و مالکان فیلم و مخاطبان سینما است.

از سوى دیگر شاهد هستیم که حوزه هنرى پا را از قانون فراتر گذاشته و اقدام به تشکیل شوراى پروانه نمایش موازى براى سانسور مجدد آثار هنرمندان بعد از پروانه نمایش ارشاد کرده است، به طورى که نسخه هاى نمایش برخى فیلم هادر سالن هاى تحت پوشش حوزه هنرى با سایر سینماها تفاوت دارد.

کانون کارگردانان سینماى ایران بارها و بارها به شکل های مختلف بر این مسئله تاکید کرده که هیچ نهاد و یا فرد دولتی و غیر دولتی مجاز نیست که در مسیر نمایش عمومی فیلم هایى که مجوز رسمی و قانونی نمایش در کلیه سینماهای کشور را دارند ، مانعی ایجاد کند و هرگونه رفتار غیرقانونى خودسرانه را شدیدا محکوم مى کند و امیدوار است بااقدام ضروری و به موقع این نهاد از ضرر و زیان بیشتر این فیلم ها جلوگیری کند.

۲۴ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۲۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500