English
به خانه سینما خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

اساسنامه انجمن صنفی کارگری صدابرداران و صداگذاران سینما - استان تهران

 

به نام خدا

« اساسنامه انجمن صنفی کارگری صدابرداران و صداگذاران سینما - استان تهران »

 

فصل یکم کلیات

ماده 1- نام ، تعریف ، حوزة فعالیت ،مدت فعالیت و اقامتگاه قانونی انجمن صنفی :

1.-نام : انجمن صنفی کارگری صدابرداران و صداگذاران سینما-استان تهران که در این اساسنامه به اختصار «انجمن صنفی» نامیده می‌شود .

تبصره :هرجا در این اساسنامه از کلمه سینما استفاده شده منظور هنرصنعت فیلمسازی است و تنها به فیلم سینمایی اطلاق نمی شود.  

 

2-.تعریف : انجمن صنفی متشکل از افرادی است که در رشته های مختلف تولید یا ضبط صدای محصولات هنرصنعت فیلمسازی  ایران فعالیت میکنند. (صدابرداری صداگذاری دستیاری صدابرداری و صداگذاری   مدیریت فنی استودیوهای صدا (

3- حوزة فعالیت : حوزة جغرافیایی فعالیت انجمن صنفی استان تهران است.

4- مدت فعالیت : از تاریخ تشکیل انجمن صنفی به مدت نامحدود است.

5- اقامتگاه قانونی آن در استان تهرانخیابان بهارجنوبیکوچه سمنانشماره 29- خانه سینما خواهد بود.

تبصره: هیأت مدیره می‌تواند هر زمان که ایجاب نماید، نشانی انجمن صنفی را در محدوده حوزه جغرافیایی فعالیت خود تغییر داده و مراتب را همزمان با اطلاع به اعضا - از طریقی که به تصویب مجمع عمومی رسیده باشد -  به طور کتبی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز منعکس نماید.

 

6- سال مالی انجمن صنفی منطبق با آغاز و پایان سال شمسی است.

 

ماده 2 -  هدف :

در اجرای ماده 131 قانون کار جمهوری اسلامی ایران و آئین نامه انجمن های صنفی و کانون های مرتبط و به منظور حفظ حقوق و منافع قانونی و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضاء که خود متضمن حفظ منافع جامعه سینمایی نیز باشد ، این انجمن تشکیل می شود.

ماده 3- وظایف واختیارات انجمن صنفی:

1- ایجاد تعاونی های مصرف، مسکن ، صندوق های حمایتی و نظایر آن.

2-کوشش در جهت استیفای حقوق و خواستهای قانونی اعضا از طریق ایجاد زمینه‌های مساعد به منظور نیل به اهداف انجمن صنفی.

3- جمع آوری اطلاعات ، بررسی و تحقیق درباره مشکلات ، شناخت نیازها و اولویتهای انجمن صنفی.

4- همکاری در جهت تأسیس، تقویت و گسترش شرکتهای تعاونی مرتبط با انجمن صنفی به منظور برخورداری اعضا از تسهیلات بیشتر.

5- حمایت و دفاع از حقوق و منافع صنفی و حرفه‌ای اعضا از طریق ارایه پیشنهاد و جلب پشتیبانی مراجع و سازمانهای دولتی و عمومی.

6- خرید، فروش و تملک اموال منقول و غیرمنقول به نام و به حساب انجمن صنفی مشروط بر آنکه به قصد تجارت و انتفاع نباشد.

7- شرکت در مذاکرات حرفه ای با سایر سازمانهای مرتبط مشمول قانون و انعقاد پیمانهای جمعی با سازمانهای کارگری و کارفرمایی.

8- پیوستن به انجمن‌های صنفی مرتبط جهت تشکیل کانون و یا همکاری باموسسات فرهنگی مرتبط.

9- همکاری با سایر انجمن های صنفی مرتبط و انجام سایر وظایف و اختیاراتی که به موجب مقررات قانونی بر عهدة انجمن صنفی قرار داده شده یا خواهد شد.

10- تلاش در بررسی و تحقیق در خصوص مشکلات، نارسایی­های اقتصادی، مهارتی، افزایش بهره­وری و ارایه پیشنهادات به اعضا، مدیران و مسوولان مربوط .

11- همکاری با وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در جهت شناخت بهتر مشکلات کارگری و اجرای قانون کار.

 

وظایف اختصاصی انجمن صنفی :

1.تلاش برای امنیت شغلی و حرفه ای اعضا.

2- تلاش برای برخورداری اعضا از امکانات رفاهی مناسب مانند خدمات تامین اجتماعی ، خدمات درمانی و نظایر آن.

3-تشکیل دوره های آموزشی از طریق ایجاد سمینارها و ایجاد سایت انجمن صنفی به منظورتبادل اطلاعات و بالا بردن سطح کارایی کیفی اعضاء .

4-بررسی و  ارائه پیشنهادها برای برقراری استانداردهای حرفه صدا در تولید و نمایش .

5- تدوین وتنظیم آئین نامه های مربوط به حرفه صدای سینما در زمینه های مختلف و مورد نیاز .

6- حفظ و ارتقاء صلاحیت انجمن صنفی به عنوان مرجع علمی، کاربردی، فنی و صنفی حرفه صدای سینمای ایران

7- تلاش برای آموزش فرهنگی و اجتماعی اعضا به منظور ارتقای سطح آگاهی­های لازم در شناخت و تامین حقوق اعضا .

 

فصل دوم - شرایط عضویت، تعلیق عضویت، لغو عضویت

ماده 4 شرایط عضویت :

کلیه افراد شاغل مطابق با بند ۲ ماده ۲ در صورت دارا بودن شرایط زیر می‌توانند به عضویت این انجمن صنفی درآیند:

1- تابعیت ایران.

2- حداقل سن 20 سال تمام.                                                  

3-  متدین به یکی از ادیان رسمی کشور.

4- حداقل مدرک تحصیلی دیپلم متوسطه یا معادل آن یا حداقل ده سال سابقه کاری مرتبط و مستمر با تأیید هیأت مدیره.

5شاغلین در بخش  صدای هنرصنعت فیلمسازی ایران در حوزه فعالیت انجمن صنفی مشاغل صدابرداری، صداگذاری، میکس، دستیاری صدابرداری، دستیاری صداگذاری ، مدیریت فنی استودیو صدا و متخصص افکت سالن به شرح زیر می باشد:

الف : افرادی که حداقل در 3 فیلم سینمایی فعالیت داشته و با ارایه قرارداد نامشان نیز در تیتراژ به عنوان صدابردار یا صداگذار قید شده است و از آخرین کار ایشان بیش از یکسال نگذشته باشد.

ب : افرادی که حداقل در سی قسمت سریال داستانی بالای 45 دقیقه فعالیت  داشته و و با ارایه قرارداد نامشان نیز در تیتراژ به عنوان صدابردار یا صداگذار قید شده است و از آخرین کار ایشان بیش از یکسال نگذشته باشد.

ج : افرادی که حداقل در 5 فیلم سینمایی به عنوان دستیار صدابردار یا صداگذار فعالیت داشته و با ارایه قرارداد نامشان نیز در تیتراژ قید شده است و حداقل 3 سال سابقه مستمر در عنوان ذکر شده داشته و بیش از یکسال از آخرین کار ایشان نگذشته باشد.

د : افرادی که حداقل در چهل قسمت سریال داستانی بالای 45 دقیقه به عنوان دستیار صدابردار یا صداگذار فعالیت داشته و با ارایه قرارداد نامشان نیز در تیتراژ قید شده است و حداقل 3 سال سابقه مستمر در عنوان ذکر شده داشته و بیش از یکسال از آخرین کار ایشان نگذشته باشد.

ه : افرادی که مدیر فنی استودیو صدا بوده و نام آنها یا استودیو آنان با ارایه قرارداد در تیتراژ حداقل 5 فیلم سینمایی یا چهل قسمت سریال داستانی بالای 45 دقیقه قید شده باشد.

و : افرادی که در بیش از بیست عنوان فیلم کوتاه که جمع مدت زمان آنها کمتر از سیصد دقیقه نباشد فعالیت داشته و با ارایه قرارداد یا نمونه کار نامشان نیز در تیتراژ به عنوان صدابردار یا صداگذار قید شده است و از آخرین کار ایشان بیش از یکسال نگذشته باشد.

ز : افرادی که حداقل در سی عنوان فیلم کوتاه که جمع مدت زمان آنها کمتر از چهارصد دقیقه به عنوان دستیار صدابردار یا صداگذار فعالیت داشته و با ارایه قرارداد یا نمونه کار نامشان نیز در تیتراژ قید شده است و حداقل 3 سال سابقه مستمر در عنوان ذکر شده داشته و بیش از یکسال از آخرین کار ایشان نگذشته باشد.

ح : افرادی که در بیش از بیست عنوان فیلم انیمیشن که جمع مدت زمان آنها کمتر از دویست دقیقه نباشد فعالیت داشته و با ارایه قرارداد یا نمونه کار نامشان نیز در تیتراژ به عنوان صداگذار قید شده است و از آخرین کار ایشان بیش از یکسال نگذشته باشد.

ط : افرادی که حداقل در سی عنوان فیلم انیمیشن که جمع مدت زمان آنها کمتر از  سیصد دقیقه نباشد به عنوان دستیار صداگذار فعالیت داشته و با ارایه قرارداد یا نمونه کار نامشان نیز در تیتراژ قید شده است و حداقل 3 سال سابقه مستمر در عنوان ذکر شده داشته و بیش از یکسال از آخرین کار ایشان نگذشته باشد.

ی : افرادی که حداقل در بیست عنوان فیلم یا سی قسمت سریال مستند که جمع مدت زمان آنها کمتر از چهارصد دقیقه نباشد به عنوان صدابردار یا صداگذار فعالیت داشته و با ارایه قرارداد یا نمونه کار نامشان نیز در تیتراژ قید شده است و حداقل 3 سال سابقه مستمر در عنوان ذکر شده داشته و بیش از یکسال از آخرین کار ایشان نگذشته باشد.

ک : افرادی که حداقل در سی عنوان فیلم یا چهل قسمت سریال مستند که جمع مدت زمان آنها کمتر از پانصد دقیقه نباشد به عنوان دستیار صدابردار یا صداگذار فعالیت داشته و با ارایه قرارداد یا نمونه کار نامشان نیز در تیتراژ قید شده است و حداقل 3 سال سابقه مستمر در عنوان ذکر شده داشته و بیش از یکسال از آخرین کار ایشان نگذشته باشد.

ل : افرادی که حداقل در بیست عنوان فیلم سینمایی خارجی یا یکصدوپنجاه قسمت سریال داستانی یا پنجاه عنوان فیلم انیمیشن که جمع مدت زمان آنها کمتر از یکهزار و پانصد دقیقه نباشد به عنوان صدابردار یا صداگذار دوبله فعالیت داشته و با ارایه قرارداد یا نمونه کار نامشان نیز در تیتراژ قید شده است و حداقل 3 سال سابقه مستمر در عنوان ذکر شده داشته و بیش از یکسال از آخرین کار ایشان نگذشته باشد.

م : افرادی که حداقل در پنج عنوان فیلم سینمایی یا چهل قسمت سریال داستانی یا بیست عنوان فیلم انیمیشن که جمع مدت زمان آنها کمتر از پانصد دقیقه نباشد به عنوان متخصص افکت سالن (فولی افکت) فعالیت داشته و با ارایه قرارداد یا نمونه کار نامشان نیز در تیتراژ قید شده است و حداقل 3 سال سابقه مستمر در عنوان ذکر شده داشته و بیش از یکسال از آخرین کار ایشان نگذشته باشد.

ن : در خصوص شاغلینی که سوابق متنوعی از کارهای خود (اعم از سینمایی، سریال، کوتاه، مستند و ) ارائه می کنند سوابق ایشان بر اساس شرایط فوق ذکر قابل تجمیع است.

تبصره 1 : در کلیه بند های این ماده مبنای محاسبه یکسال از تاریخ ثبت درخواست عضویت خواهد بود.

تبصره 2 : در کلیه بند های این ماده منظور از صدابردار و صداگذار سرگروه و مسئول تیم صدابرداری و صداگذاری پروژه می باشد.

تبصره 3 : صدابرداری و صداگذاری فیلمها و سریالهایی که توسط سازمان صدا و سیما و مراکز استانهای این سازمان به شکل اداری و موظفی انجام می گیرد بعنوان سوابق کاری برای درخواست عضویت مستقیماً قابل تأیید نیست. مرجع تشخیص این ماده و تأیید صحت قراردادهای این پروژه ها هیئت مدیره انجمن است.

6-نداشتن محکومیت کیفری موثر در محرومیت از حقوق اجتماعی.

7- قبول و تعهد اجرای مقررات این اساسنامه و تصمیمات و مصوبات قانونی ارکان انجمن صنفی.

8- پرداخت هزینه ثبت نام و حق عضویت سالانه.

تبصره 1 : چنانچه بعضی از متقاضیان عضویت به دلیل فقدان شرایط، تقاضایشان از سوی هیأت مدیره پذیرفته نشود ، متقاضی می تواند شکایت خود را با نگاه به ماده 21 بند 3 این اساسنامه توسط بازرس در اولین جلسه مجمع عمومی انجمن صنفی مطرح کند.  تصمیمات مجمع در این زمینه قطعی است.

تبصره 2 : در صورتی که هر یک از اعضا شرایط عضویت انجمن صنفی را از دست بدهد یا به جا نیاورد عضویت وی توسط هیأت مدیره لغو می شود ، لیکن ملزم به انجام تعهدات قبلی خود است .

تبصره 3 : عضویت درانجمن صنفی اختیاری است وهیچکس را نمی توان به  اجبار به عضویت انجمن صنفی درآورد.

 

ماده 5 موارد تعلیق عضویت :

1- عدم پرداخت به موقع حق عضویت.

2- عدم رعایت مفاد این اساسنامه و تصمیمات قانونی انجمن صنفی.

3-  از دست دادن شرایط عضویت مندرج در ماده 4 این اساسنامه .

4-  تغییر حرفه یا عدم اشتغال در حرفه مربوط بیش از 4  سال .

5- حکم صادره مرتبط و قطعی از مراجع قضایی کشور و مراجع حل اختلاف قانون کار.

تبصره1   مرجع تشخیص بندهای 1 تا 4 هیأت مدیره است.

تبصره2: تعلیق عضویت باید همراه با توضیح علت تعلیق به صورت کتبی توسط هیأت مدیره به عضو اعلام شود.

تبصره3: " عضو تعلیقی " تا رفع تعلیق توسط مجمع عمومی ، در مجامع عمومی حق رای نخواهد داشت، عضو تعلیقی می تواند شکایت خود را توسط بازرس در اولین جلسه مجمع عمومی مطرح کند، تصمیم مجمع عمومی قطعی است.

تبصره 4: چنانچه عضوی حداکثر 3 ماه پس از آغاز سال مالی انجمن صنفی از پرداخت تعهدات مالی انجمن خودداری کند ، خزانه دار از طریق دبیر موظف به اخطار کتبی به عضو است . عضو اگر حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ اخطار برای پرداخت آن اقدام نکند با تصویب هیأت مدیره عضویت او در انجمن صنفی به تعلیق در می آید.

 

ماده 6 : نحوه لغو عضویت

1- چنانچه عضو تعلیقی تا یک سال از تاریخ توضیح رسمی هیأت مدیره مبنی بر تعلیق عضویت ، اقدامی برای رفع تعلیق نکند، هیأت مدیره موظف به طرح درخواست لغو عضویت در مجمع عمومی است.

2- لغو عضویت به درخواست هیأت مدیره باید به تصویب مجمع عمومی برسد.

تبصره: لغو عضویت باید توسط هیأت مدیره به عضو لغو عضویت شده ، بازرس و نهادهایی که با انجمن صنفی و اعضای آن ارتباط تعهدآور دارند بصورت کتبی اعلام شود.

 

 

 

 

فصل سوم - منابع مالی انجمن صنفی

ماده 7- منابع مالی انجمن صنفی :

1- ورودیه ثبت نام برای عضویت هرنفر،که تنها یک بار دریافت می شود.

2- حق عضویت سالانه.

3- کمک‌های داوطلبانه اعضای انجمن صنفی.

4- حق کارانه بابت هر فیلم سینمایی.

 

تبصره کمکهای مالی داوطلبانه از سایر اشخاص حقیقی که عضو انجمن صنفی نیستند و همینطور اشخاص حقوقی با اطلاع وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی.

ماده 8- عضو باید باتوجه به ماده 7 همه ساله حق عضویت خود را به حساب بانکی انجمن صنفی واریز و رسید بانکی را به خزانه‌دار تسلیم کند.

تبصره 1- مبالغی که به عنوان هزینه ثبت نام  و حق عضویت دریافت می‌شود، قابل استرداد نیست.

تبصره 2 تمامی مبالغ دریافتی باید به حساب انجمن صنفی واریز شود و هرگونه دریافت نقدی ممنوع  است .

تبصره 3 هیأت مدیره نمی تواندمنابع مالی انجمن صنفی را خارج ازحدود مقررات این اساسنامه مصرف کند.

 

فصل چهارم - ارکان انجمن

ماده 9- ارکان انجمن صنفی عبارتند از:

1-مجمع عمومی  2- هیأت مدیره 3- بازرس

 

ماده 10مجامع عمومی

1-مجمع عمومی عالی‌ترین رکن انجمن صنفی است و از اجتماع اعضای حقیقی و با هماهنگی و نظارت وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی،به دو صورت "عادی" و "فوق العاده" تشکیل می شود.

2- برای تشکیل مجامع عمومی عادی و فوق العاده، هیأت مدیره موظف است، آگهی دعوت از اعضاء را با قید روز، ساعت، مکان تشکیل و دستورجلسه مجمع عمومی در روزنامه کثیرالانتشار کشور منتشر کند. از تاریخ دعوت اعضا تا تشکیل مجمع عمومی ، باید حداقل 20 روز کاری فاصله باشد و حداکثر این فاصله نباید از 45 روز کاری بیشتر باشد.

تبصره: دعوت کنندگان مجامع عمومی عادی یا فوق العاده ، مکلفند مستندات فراخوان تشکیل مجمع عمومی را حداقل 20 روز کاری پیش از تشکیل مجمع به وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تسلیم کنند.

3- دعوت مجامع عمومی با تصویب هیأت مدیره است. در صورت استنکاف هیأت مدیره، بازرس می تواند مجمع عمومی را برگزار کند. در صورت خودداری بازرس ، حداقل یک چهارم اعضا می توانند مجمع عمومی را دعوت کنند.

4- رای گیری در جلسات مجامع عمومی علنی است. در مورد انتخاب هیأت مدیره و بازرس و سایر مواردی که مجمع تصویب کند،  به طور کتبی و مخفی رای گیری خواهد شد.

تبصره1 هر یک ازاعضای مجمع عمومی می تواند وکالت یک عضو غایب را بطور کتبی در مجمع عمومی بر عهده گیرد. وکالت باید  به تائید بازرس یا ناظران انتخابات برسد.

تبصره2- برگزاری جلسات مجامع عمومی به صورت مجازی با رعایت دستورالعملهای صادره از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجاز است.

5-پس از به حد نصاب رسیدن تعداد اعضای حاضر و اعلام رسمیت جلسة‌ مجمع عمومی توسط رییس یا یکی از اعضای هیأت مدیره ، بلافاصله ­هیئت رییسه مجمع، مرکب از دست کم یک رییس، یک نایب رییس و یک منشی از بین اعضای حاضر با رأی اکثریت اعضاء انتخاب و ادارة‌ جلسه را بر عهده خواهند گرفت. چنانچه انتخابات هیأت مدیره و بازرسان یا یکی از آنها در دستور کار مجمع عمومی باشد، دو نفر دیگر نیز به عنوان ناظر از بین اعضای حاضر در جلسه با رأی اکثریت اعضاء انتخاب می شوند.

تبصره 1- اعضاءهیأت رئیسه مجمع و ناظران برانتخابات نباید نامزد عضویت در هیأت مدیره و بازرس باشند مگر در صورت نظر مثبت سه چهارم حاضران در مجمع عمومی و یا زمانیکه تعداد حاضران در مجمع عمومی کمتر از 50 عضو باشد.

تبصره 2- برگزارکنندگان مجامع عمومی عادی یا فوق­العاده موظفند فهرست اسامی و مشخصات اعضای انجمن صنفی را تهیه و پیش از آغاز مجمع عمومی به امضای اعضای حاضر برسانند.

تبصره 3- هیئت رییسه و ناظران بر انتخابات ، مکلفند در پایان رأی گیری و قرائت آرا به ترتیب اسامی حائزان اکثریت آرا، اعضای اصلی و علی البدل هیأت مدیره و بازرس اصلی و علی البدل را اعلام و مراتب را صورت جلسه کنند.

تبصره4: صورتجلسه مجمع عمومی توسط منشی جلسه تنظیم شده و پس از خواندن برای اعضای مجمع به امضای هیئت رئیسه و ناظران آن مجمع می رسد .یک نسخه از صورتجلسه باید در دفتر انجمن صنفی نگهداری شود.

تبصره 5- هرگاه در مجمع عمومی ، شور و اخذ تصمیم در مورد موضوعات مطروح در دستور جلسه خاتمه نیابد ، هیأت رییسه مجمع با تصویب اکثریت اعضا می تواند اعلام تنفس کرده ، تاریخ جلسه بعدی را که حداکثر از سه هفته بیشتر نباشد؛ معین کند . ادامه جلسه به نحو مذکور ، نیاز به دعوت و انتشار آگهی مجدد نخواهد داشت و نصاب لازم برای تشکیل جلسه همان نصاب قبلی است که در صورت عدم تشکیل ، در مرتبه بعدی مجمع عمومی طبق روال مندرج در این اساسنامه برگزار می شود.

6-چنانچه اعضای شرکت کننده در انتخابات ظرف یک هفته از تاریخ تشکیل مجمع عمومی کتباً و با ذکر دلایل به چگونگی انجام انتخابات اعتراض کنند، هیئت رئیسه و هیئت نظارت بر انتخابات مکلف اند  حداکثر تا یک هفته از تاریخ رویت اعتراض به آن رسیدگی و نتیجه را به اطلاع اعضای انجمن صنفی خصوصاً معترضین برسانندو رونوشت آن را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تسلیم کنند.

تبصره: در صورتی که هیئت نظارت درستی اعتراض را بپذیرد ، هیأت مدیرهیا بازرس موظف به برگزاری مجمع عمومی برای تجدید انتخابات هستند.

7- مجمع عمومی عادی هر سال یک بار با حضور دست کم نصف به علاوه یک اعضا رسمیت می یابد . چنانچه مجمع عمومی بار اول به حد نصاب لازم نرسد؛ برای بار دوم به همان ترتیب دعوت و با حضور حداقل یک سوم اعضا رسمیت می یابد ، مشروط به آن که در دعوت دوم نتیجه دعوت اول قید شده باشد.چنانچه برای بار دوم به نصاب نرسد، برای بار سوم به همان ترتیب دعوت با حضور حداقل یک پنجم اعضا رسمیت می­یابد.

تبصره 1 مجمع عمومی عادی در مواقع ضروری بنا به تشخیص و دعوت هیأت مدیره یا بازرس یا یک سوم اعضا بطور فوق العاده تشکیل می شود. این مجمع نیز دارای همان وظایف و اختیارات مجمع عمومی عادی است وترتیب دعوت و تجدید دعوت و نصاب آن همانند برگزاری مجمع عمومی عادی است.

تبصره 2- تصمیمات مجامع عمومی "عادی" و "عادی به طور فوق العاده" در کلیه مراحل، با اکثریت نصف به علاوه یک آراء حاضران در مجمع معتبر است، مگر برای انتخاب هیأت مدیره و بازرس که با اکثریت نسبی آرای حاضران اعتبار دارد.

 

 

ماده 11 - وظایف و اختیارات مجمع عمومی عادی :

1- انتخاب اعضای اصلی و علی البدل هیأت مدیره و بازرس و همچنین عزل دسته جمعی و اعضای اصلی و علی البدل  هیأت مدیره و بازرس  و انتخاب اعضای جدید از بین نامزدهای واجد شرایط.

2-شنیدن گزارش کارهای انجام شده هیأت مدیره و بازرس و رسیدگی و اتخاذ تصمیم مقتضی درباره آن .

3-تصمیم گیری نسبت به برنامه پیشنهادی سال جاری و آتی انجمن صنفی .

4- شنیدن ، رسیدگی و تصمیم گیری برای تصویب گزارش مالی خزانه دار و بودجه آتی انجمن صنفی.

تبصره: بدون خواندن گزارش بازرس در مجمع عمومی نسبت به ترازنامه سال مالی  انجمن اخذ تصمیم معتبر نخواهد بود.

5-دادن رهنمود و تصویب سیاست های کلی و تعیین خط مشی و برنامه های آتی انجمن صنفی.

6-تصویب پیشنهاد نحوه اطلاع رسانی به اعضا درخصوص دعوت به مجمع عمومی و سایر موارد .

7- بررسی، تصویب یا رد تقاضای متقاضیان عضویت در انجمن صنفی که صلاحیت آنان از سوی هیأت مدیره تأیید نشده است .

8- تصمیم گیری نهایی نسبت به اعتراض کسانی که طبق مقررات انضباطی ، تعلیق عضویت شده اند یا عضویتشان توسط هیأت مدیره پذیرفته نشده است.

9- تصویب تفویض اختیار به هیأت مدیره در مورد انعقاد پیمانهای جمعی در جهت استیفای حقوق و خواسته های قانونی اعضا و غیره.

10- تصویب تشکیل کارگروه های مورد نیاز و تأسیس تعاونیها.           

11-تصمیم گیری در خصوص پیوستن به انجمن های صنفی دیگر، به منظور تشکیل کانون مرتبط و یا عضویت در کانون های صنفی مرتبط و یا خارج شدن از آن.

12-تصویب حق ثبت نام و حق عضویت سالانه یا تفویض اختیار به هیأت مدیره در این مورد.

13-تصمیم گیری درخصوص انجام یا عدم انجام هر آنچه که برای تحقق اهداف انجمن صنفی تشخیص داده شود.

14- مجمع عمومی عادی می تواند نسبت به کلیه امور انجمن صنفی به جز آنچه که در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده است تصمیم بگیرد.

 

 

ماده 12  -  مجمع عمومی فوق العاده:

1-     هرگونه تغییر  در  مفاد اساسنامه یا انحلال انجمن صنفی در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده است.

تبصره  1- پیشنهادها در زمینه تغییر یا اصلاح اساسنامه، باید به طور مشخص و کتباً حداقل 20 روز قبل از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به اطلاع کلیه اعضا و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسانده شود.

2-     مجمع عمومی فوق­العاده جهت اتخاذ تصمیم در مورد موضوعات بند 1 ماده 12، در مرحله اول با حضور دست کم یک دوم اعضا تشکیل خواهد شد. چنانچه بار اول این نصاب حاصل نشود؛ در مرحلة دوم با حضور حداقل یک­ سوم اعضا رسمیت می­یابد. در صورتی که مرحله دوم به نصاب نرسد، در مرحله سوم با همان ترتیب دعوت  با حضور حداقل یک­ پنجم اعضا رسمیت می­یابد؛ و در هر حال تصمیمات آن اعم از مرحله اول یا دوم یا سوم، با اکثریت سه چهارم آرای اعضای حاضر در جلسه معتبر خواهد بود.

3-     انحلال انجمن صنفی و انتخاب هیئت تصفیه.

تبصره 1- موارد تغییر اساسنامه باید در آگهی دعوت به مجمع عمومی فوق العاده درج شود.

تبصره 2-  انحلال انجمن صنفی نیاز به رای چهار پنجم اعضای حاضر در مجمع دارد.

تبصره 3- در صورت انحلال انجمن صنفی مجمع عمومی باید هیئت تصفیه را تعیین کند.

 

ماده 13- هیأت مدیره

1-     هیأت مدیره دارای 7 نفر عضو اصلی و 3 نفر عضو علی البدل بوده که از بین نامزدهای واجد شرایط حاضر در مجمع عمومی با رأی کتبی و مخفی با اکثریت نسبی آراء ماخوذه اعضای حاضر در جلسه مجمع عمومی عادی، برای مدت 3سال انتخاب می شوند و تجدید انتخاب آنان برای دوره های بعدی در صورت حفظ شرایط لازم مانعی ندارد.

2- هیأت مدیرهمکلف است، پس از قطعیت انتخابات ، ظرف یک هفته اولین جلسه خود را تشکیل دهد و از بین خود، یک رییس، یک نایب رییس و یک خزانه دار و همچنین از بین اعضای اصلی  هیأت مدیره یا بیرون از آن یک نفر را به عنوان دبیر انتخاب کند

تبصره 1- دعوت اولین جلسه ­ هیأت مدیره برعهده مسن­ترین عضو هیأت مدیره است.

 

تبصره 2-  رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی تنها میتواند برای دو دوره متوالی انتخاب شود.

3- هیأت مدیره باید صاحبان امضای مجاز اسناد و مدارک مالی و اوراق تعهد آوررا طی صورتجلسه ای به اطلاع اعضا برساند و نسخه ای از صورتجلسه یاد شده را به منظور انجام تشریفات قانونی به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی  تسلیم کند.

4-جلسات عادی هیأت مدیره هر ماه یک بار تشکیل و با حضور  اکثریت اعضا ( حداقل4 نفر ) رسمیت می یابد و تصمیمات آن با آرا اکثریت مطلق اعضای هیأت مدیره معتبر خواهد بود همچنین جلسات هیأت مدیره برحسب ضرورت، بنا به دعوت رییس، نایب رییس یا یک سوم اعضای هیأت مدیره بطور فوق العاده تشکیل می شود .

تبصره 1- خدمات ­ هیأت مدیره افتخاری است مگر اینکه مجمع عمومی در این مورد ترتیب دیگری اتخاذ و به تصویب برساند. میزان حق الزحمه هیأت مدیره باید به تصویب مجمع عمومی برسد.

تبصره 2- غیبت اعضای هیأت مدیره در پنج جلسه متوالی ، درصورتی که فاصله پنج جلسه کمتر از سه ماه نباشد یا هفت جلسه متناوب در طول سال  به عنوان استعفای از مقام هیأت مدیره تلقی می شود و در این صورت عضو یا اعضای علی البدل به ترتیب تقدم آرا جانشین عضو مستعفی خواهند شد.

5- هیأت مدیره موظف است حداکثر ظرف یک ماه مصوبات مجمع عمومی را به اطلاع وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  برساند و نیز صاحبان امضای مجاز اسناد و مدارک مالی انجمن صنفی (خزانه دار، رییس یا دبیر) را به بانک معرفی کند.

6- رییس هیأت مدیره یا دبیر و خزانه دار ، مشترکا صاحبان امضای مجاز برای اسناد تعهدآور و مدارک مالی هستند و کلاً مسئولان اداری و مالی انجمن صنفی بوده و حفظ کلیه اموال ، دارائیها، اسناد ، اوراق بهادار و دفاتر مالی انجمن صنفی به عهده آنها است.

تبصره - کلیه مکاتبات اداری و اوراق عادی انجمن صنفی با امضاء رئیس هیأت مدیره یا دبیر، ممهور به مهر انجمن صنفی و کلیه اسناد مالی ، اوراق رسمی بهادار و قراردادهای تعهدآور که به تصویب هیأت مدیره رسیده باشند با امضاء مشترک رئیس هیأت مدیره یا دبیر و خزانه دار و ممهور به مهر انجمن صنفی معتبر خواهد بود.

7-در صورت استعفا ، فوت ، از دست دادن شرایط عضویت ، لغو عضویت یا غیبت با توجه به مفاد تبصره 2 بند 4 ماده 13اعضای هیات مدیره ، اعضای علی البدل با توجه به تقدم آرا جایگزین عضو یا اعضای مزبور خواهند شد. هیأت مدیره مکلف است نتیجه را ضمن تنظیم و امضای صورتجلسه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برساند.

تبصره 1- برای ترمیم ترکیب اعضای هیأت مدیره باتوجه به مفاد بند5 ماده 13 -  انتخابات ترمیمی در اولین مجمع عمومی برگزار می شود

تبصره 2- در صورتی که اکثریت اعضای اصلی انتخاب شده در مجمع عمومی به هر علتی از ترکیب هیأت مدیره بیرون روند ( به عنوان مثال 3 نفر در ترکیب 5 نفره یا 4 نفر در ترکیب 7 نفره) انتخابات هیأت مدیره باید تجدید شود.

8- هیأت مدیره موظف است دست کم سه ماه پیش از پایان دوره قانونی، به منظور تجدید انتخابات  مقدمات برگزاری مجمع عمومی را فراهم کند.

تبصره: هیأت مدیره پس از پایان دوره قانونی، تا تعیین هیأت مدیره جدید، مسوول اداره امور جاری و حفظ کلیه دارائیها و اموال و اسناد و مدارک انجمن صنفی خواهد بود .

 

ماده 14- وظایف و اختیارات هیأت مدیره:

1- اجرای دقیق مفاد اساسنامه و مصوباتی که مجمع عمومی به عهده هیأت مدیره گذاشته است.

2-  تهیه دفاتر رسمی و قانونی انجمن صنفی ( دفتر مجامعدفترمصوبات هیأت مدیرهدفاترمالی - دفترعضویت).

3- دعوت مجامع عمومی در موعد مقرر.

4- بررسی و تطبیق شرایط متقاضیان عضویت در انجمن صنفی .

5- بررسی بودجه و گزارش مالی خزانه دار و ارائه آن به مجمع عمومی .

6- تشکیل مرتب و به موقع جلسات هیأت مدیره به منظور رسیدگی به امور جاری انجمن صنفی .

7-  تعیین محل رسمی دفتر انجمن صنفی.

8-  انتخاب و معرفی نماینده به مراجع ذیصلاح برای موارد خاص و معین.

9-  بررسی وضع مالی انجمن صنفی و اتخاذ تصمیم نسبت به هزینه های جاری و ضروری آن .

10-  همکاری درجهت تاسیس و تقویت شرکتهای تعاونی و ایجاد امکانات رفاهی برای اعضا .

11-  وکالت و نمایندگی انجمن صنفی در مراجع قانونی، حقوقی ، قضائی ، دستگاه های دولتی و عمومی درحدود مقررات این اساسنامه و استخدام وکیل برای طرح و اقامه هر گونه دعوی و شکایت علیه اشخاص حقیقی یا حقوقی و دفاع از هر گونه دعاوی و شکایات مطروحه علیه انجمن صنفی .

12- اتخاذ تصمیم در مورد انعقاد پیمانهای جمعی با توجه به مفاد بند 9 ماده11.

13- بررسی وتصویب آیین نامه های داخلی .

14- تهیه گزارش عملکرد هیأت مدیره و ارایه آن به مجمع عمومی .

15- تعیین و اعزام نمایندگانی جهت شرکت در مراجع  قانونی مرتبط.

16- تشکیل کارگروه های مختلف(در صورت لزوم) از قبیل کارگروه حل اختلاف، کارگروه عضویت، کارگروه تدارکات و پشتیبانی، کارگروه امور حقوقی،کارگروه رفاهی و سایر کارگروه ها برای انجام فعالیت های مربوط به اهداف انجمن صنفی با توجه به مفاد بند10ماده11.

17- بررسی و تصویب پیوستن به انجمن‌های صنفی داخلی و بین­المللی دیگر به منظور تشکیل یا عضویت در کانون انجمن‌های صنفی مربوط و یا خارج شدن از کانون­های مذکور.

 

ماده 15 - وظایف و اختیارات رییس هیأت مدیره:

1-مراقبت در حسن جریان امور انجمن صنفی و دعوت از اعضای هیأت مدیره برای تشکیل جلسات.

2-اداره جلسات هیأت مدیره وتنظیم صورتجلسه ها با همکاری دبیر جلسه .

3-ابلاغ تصمیمات و مصوبات  مجامع عمومی و هیأت مدیره به دبیر وسایر مسئولان انجمن صنفی، برای اجرا و پیگیری آن.

4-امضای کلیه قراردادها و احکام استخدامی کارشناسان، مشاوران، دبیر و سایر مسوولان انجمن صنفی که با تصویب هیئت مدیره استخدام یا به کار گرفته خواهند شد.

5-  امضای کلیه چک ها و اسناد و اوراق بهادار و تعهد آور به اتفاق خزانه دار و ممهور کردن آن به مهر انجمن صنفی . ( با توجه به مفاد بند 4 ماده  13 و تبصره آن )

6-  انجام سایر اموری که به موجب اساسنامه یا مصوبات مجامع عمومی و یا مصوبات هیأت مدیره بر عهده رییس قرار می گیرد.

تبصره - قسمتی از وظایف رییس هیأت مدیره که مربوط به امور اداری است به دبیر انجمن صنفی واگذار شدنی است.

7- امضای کارت­های عضویت اعضا پس از تایید خزانه دار انجمن صنفی.

تبصره در غیاب رییس هیأت مدیره، نایب رییس انجام وظایف بندهای 1 و 2 و3 را به عهده خواهد داشت.

ماده 16 -  به منظور اداره تشکیلات اجرایی و اجرای مصوبات هیأت مدیره"دبیرخانه انجمن صنفی" در مرکز اصلی انجمن صنفی دایر می شود.

1- مسئول مستقیم "دبیرخانه" دبیر انجمن صنفی است .

 2- دبیرخانه بنا به پیشنهاد رییس  هیأت مدیره یا دبیر و تصویب هیأت مدیره می تواند دارای کارکنانی باشد.

 

ماده 17 وظایف و اختیارات دبیر :

1- حفظ و نگهداری کلیه اسناد و مدارک ، صورتجلسات، سوابق اعضا و دفاتر انجمن صنفی .

2-انجام مکاتبات اداری و جاری انجمن صنفی .

3-تهیه دفاتر اندیکاتور و ثبت و صدور نامه ها .

4- تهیه و تنظیم نشریات مربوط به انجمن صنفی در حدود مقررات قانونی.

5- ابلاغ اساسنامه و بخشنامه ها و شیوه نامه های دولتی و سایر مقررات قانونی برای آگاهی و استفاده مسوولان و اعضای انجمن صنفی.

6 - مهیا ساختن مکان تشکیل جلسات مجامع عمومی ، هیأت مدیره و بازرس.

7- ابلاغ مصوبات و تصمیمات ارکان انجمن صنفی و احکام و نامه های واصله از مراجع قانونی و دستگاه های اداری به مسوولان مربوط.

8-     انجام سایر اموری که به هر شکل با وظایف دبیرخانه ارتباط دارد.

تبصره- کارکنان دبیرخانه در برابر دبیر و دبیر نیز در برابر رئیس هیأت مدیره مسوول هستند.

 

ماده   18- خزانه دار :

خزانه دار مسوول کلیه امور مالی انجمن صنفی است.

ماده 19 -وظایف و اختیارات خزانه دار:

1-  امضای کلیه چک ها و اسناد و اوراق تعهد آور به اتفاق رییس هیأت مدیره یا دبیر و ممهور کردن آن به مهر انجمن صنفی .

2-  اداره امور مالی انجمن صنفی ، تهیه و تنظیم دفاتر و اسناد و صورتجلسات مالی و رسیدگی و حفظ حساب های انجمن صنفی.

3-  رسیدگی به صحت اسناد و مدارک تنظیم شده در مورد کلیه دریافتها و پرداختها و تایید و امضای صورت حسابهای مربوط.

4-  نظارت برخرید، فروش، اجاره و هر نوع عمل مالی و مسوولیت درحفظ اموال منقول ، غیر منقول ، وجوه ، اسناد ، مدارک مالی وصحت معاملات انجمن صنفی .

5-  ثبت دریافت‌ها و هزینه های انجمن صنفی در دفاتر رسمی انجمن صنفی .

6-  پیش بینی بودجه و هزینه های یک ساله انجمن صنفی و تسلیم آن به هیأت مدیره برای ارایه به مجمع عمومی.

تبصره 1-  خزانه دار موظف است هر سال پیش از تشکیل مجمع عمومی سالانه، گزارش مالی انجمن صنفی را برای ارایه به مجمع عمومی تنظیم و پس از امضاء خود و رئیس هیأت مدیره رونوشت آن رادر اختیار بازرس قرار دهد.

تبصره 2 - خزانه دار موظف است موارد مغایر با سیاست­های مصوب مجمع عمومی را ضمن تذکر به هیأت مدیره به مجمع عمومی ارائه کند.

تبصره 3 - در صورت عدم تصویب صورت­های مالی، با تصویب مجمع عمومی موضوع از طریق حسابرسان رسمی بررسی می شود.

 

ماده 20-بازرس:

1-   بازرس اصلی و  بازرس علی البدل از بین نامزدهای واجد شرایط حاضر در مجمع عمومی و با رای مستقیم و مخفی اعضا حاضر در مجمع برای مدت 1 سال انتخاب می شوند و تجدید انتخاب آنان برای دوره های بعدی مانعی ندارد.

2-    در صورت استعفا ، فوت ، از دست دادن شرایط انتخاب یا لغو عضویت بازرس اصلی ، بازرس علی البدل برای بقیه دوره جانشین و عهده دار وظایف بازرس خواهد بود.

 

ماده21- وظایف و اختیارات بازرس :

1-نظارت بر کلیه اقدامات هیأت مدیره و دبیر در حدود مقررات این اساسنامه و همچنین مراقبت در کلیه امور مربوط به دعوت مجامع عمومی "عادی" و "فوق العاده".

2-رسیدگی و نظارت بر دفاتر و اوراق و اسناد مالی و هزینه های انجمن صنفی و نظارت بر جریان امور مالی و اداری انجمن صنفی

تبصره 1 -  در صورت درخواست بازرس ، رئیس هیأت مدیره موظف است کلیه دفاتر و اسناد مالی انجمن صنفی را برای رسیدگی در محل انجمن صنفی و  برای مدت معین در ازای رسید ، در  اختیار او بگذارد.

3-  پی گیری و رسیدگی به شکایات اعضا و متقاضیان عضویت و در صورت لزوم ارایه گزارش به هیأت مدیره یا مجمع عمومی و در صورت اقتضا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.

4-  رسیدگی و اظهار نظر درمورد گزارش مالی برای ارائه به مجمع عمومی .

5-  اقدام به دعوت و تشکیل مجمع عمومی در صورت لزوم ، با توجه به اختیارات مندرج در این اساسنامه .

6-  شرکت در جلسات هیأت مدیره  ( درصورت لزوم ) بدون داشتن حق رای .

تبصره : بازرس باید پیش از تاریخ تشکیل مجمع عمومی سالانه، گزارش مالی وکلیه محاسبات انجمن صنفی را رسیدگی و گزارش خود را به دبیرخانه انجمن صنفی تسلیم کند. همچنین بازرس ملزم است اقدامات خود را حداقل سالی یک بار در مجمع عمومی سالانه به طور کتبی و رسمی گزارش دهد.

 

فصل پنجم - سایر مقررات

 

ماده 22- نامزدهای عضویت در هیأت مدیره و بازرس علاوه بر شرایط مندرج در ماده 4 باید دارای شرایط زیر باشند.

1- تابعیت جمهوری اسلامی ایران.

2-  التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

3-  عدم وابستگی به احزاب و گروه های سیاسی غیرقانونی.

4- عدم عضویت همزمان در هیات مدیره ، بازرسی یا داوری در اصناف سینمایی دیگر .

5-حداقل 7سال عضویت مستمر در انجمن صنفی و داشتن حداقل 35 سال سن

تبصره: در زمان تاسیس و در نخستین سال های تشکیل انجمن صنفی،سابقه عضویتی می تواند در تشکل های فرهنگی یا صنفی عرصه سینمائی باشد.

ماده 23- هزینه های نظارت بر انتخابات، ثبت و آموزش انجمنهای صنفی و کانونهای مربوط توسط وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی از محل همکاری های اعضا و خودیاری آنان تامین می شود.میزان سهمیه قابل پرداخت هر انجمن صنفی پس از تعیین در شورای عالی کار قابل وصول خواهد بود.چنانچه در زمان انحلال هر یک از انجمنهای صنفی و کانو نهای مربوط فاقد دارایی باشند هزینه درج آگهی از محل درآمد حاصل از اجرای این ماده پرداخت خواهد شد.

ماده 24 مهر انجمن صنفی پس از تصویب هیأت مدیره و تائید وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی قابل استفاده است. تغییر مهرانجمن صنفی بدون تائید وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی غیر قانونی و قابل پیگرد است.

ماده 25- مسوولان انجمن صنفی، مکلفند هر نوع مدارک ، دفاتر و اسناد درخواستی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برای بررسی در محل انجمن صنفی یا بیرون از آن، در اختیار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی قرار دهند .

ماده 26- انجمن صنفی در موارد زیر منحل می شود:

1-در صورت تصویب مجمع عمومی فوق العاده به ترتیب پیش بینی شده در اساسنامه.

2-گذشت شش ماه از تاریخ پایان اعتبار هیأت مدیره و اقدام نکردن برای برگزاری مجمع عمومی، به موجب ابلاغ کتبی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی .

3-در صورت صدور رأی قطعی از طرف مراجع قضایی کشور.

تبصره 1- انحلال انجمن صنفی، موجب تضییع حق یا اسقاط تکلیف دو طرف قراردادهای منعقده پیشین با انجمن صنفی نیست.

تبصره 2- از تاریخ انحلال، اختیارات مسئولان انجمن صنفی خاتمه یافته و به نام انجمن حق ادامه فعالیت ندارند. مراتب انحلال و تصفیه طبق اساسنامه انجمن صنفی انجام و موضوع در یکی از روزنامه های سراسری یا محلی (براساس حوزه فعالیت انجمن صنفی) برای اطلاع همگان درج خواهد شد.

تبصره 3- چنانچه انجمن صنفی بنا به تصویب مجمع عمومی فوق العاده منحل شود ، مجمع مذکور مکلف است در همان جلسه از بین اعضای با سواد ، با سابقه و مطلع حاضر در جلسه نسبت به انتخاب 3 یا 5 نفر به عنوان اعضای هیأت تصفیه اقدام و نتیجه را ضمن تنظیم و امضای صورتجلسه ، به وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اعلام کند.

تبصره 4- چنانچه انجمن صنفی براساس رای مراجع قضایی منحل شود و تشکیل مجمع عمومی فوق العاده امکان پذیر نباشد ، رییس هیأت مدیره و بازرس با نظارت وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی حداکثر ظرف دو هفته برای تشکیل هیئت تصفیه ای از بین اعضای  با سابقه و مطلع انجمن صنفی اقدام و نتیجه را ضمن تنظیم و امضای صورتجلسه ، به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کنند.

ماده 27 چنانچه حداکثر دو ماه پس از پایان دوره اعتبار هیأت مدیره، نسبت به تشکیل مجمع عمومی و تجدید انتخابات هیأت مدیره اقدام نشده باشد ، بازرس می تواند راساً نسبت به تشکیل مجمع عمومی و انجام انتخابات به اعضا اخطار دهد.  همچنین یک سوم اعضای انجمن صنفی نیز می توانند در هر زمان نسبت به تشکیل مجمع عمومی و تجدید انتخابات هیأت مدیره و بازرس اقدام کنند و چنانچه ظرف حداکثر 6 ماه پس از پایان دوره اعتبار هیأت مدیره ، اقدامات مذکور به منظور تشکیل مجمع عمومی صورت نگرفته باشد، بازرس مکلف است انحلال انجمن صنفی را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کند.

ماده 28- هیئت تسویه مکلف است حداکثر ظرف 6 ماه با هماهنگی و راهنمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کلیه حسابهای انجمن صنفی رسیدگی کرده، فهرست کاملی از کلیه دارایی های انجمن صنفی اعم از وجوه نقدی و اموال منقول و غیر منقول و همچنین صورتی از بدهی های انجمن صنفی را تهیه و دارایی انجمن صنفی را پس از تسویه کلیه حسابهای بدهکاران و بستانکاران و تأدیه بدهی ها، ضمن تنظیم و امضای صورتجلسه ای اعلام کند و دارایی های مانده را با نظارت وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در اختیار اعضای انجمن صنفی قرار دهد .

ماده29- هرگونه تغییردرمفاد اساسنامه پس از موافقت وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی قابل اجراست.

ماده 30- هر گونه ابهامی در اجرای مقررات این اساسنامه باشد، نظر وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی قابل اجراست.

ماده 31- این اساسنامه در5فصل و 31ماده در تاریخ  دوم آبان ماه 1402با اکثریت آرا  به تصویب مجمع عمومی فوق العاده انجمن صنفی کارگری صدابرداران و صداگذاران سینما استان تهران رسید .