بسمه تعالی
« اساسنامه انجمن صنفی کارگری مدرسان سینما – استان تهران »
فصل یکم - کلیات
ماده 1- موضوع :
در اجرای مادة 131 قانون کار جمهوری اسلامی ایران و "آییننامهی انجمنهای صنفی و کانون های مرتبط و به منظور حفظ حقوق و منافع قانونی و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضاء که خود متضمن حفظ منافع جامعهی سینمایی نیز باشد، این انجمن تشکیل میشود.
ماده2- نام ، تعریف، حوزة فعالیت، مدت فعالیت ، اقامتگاه قانونی، روز و ماه و سال مالی انجمن صنفی:
1. نام: انجمن صنفی کارگری مدرسان سینما که در این اساسنامه به اختصار«انجمن صنفی» نامیده میشود.
2. تعریف: انجمن تشکلی است غیردولتی و غیر انتفاعی که برای حفظ حقوق و منافع مدرسان دانشگاهی رشتهی سینما که تحت قراردادهای کوتاه مدت تدریس میکنند و نیز بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضا و افزایش توان حرفهای ایشان تاسیس شده است.
3. حوزة فعالیت: حوزهی فعالیت انجمن، حوزهی جغرافیایی استان تهران است.
4. مدت فعالیت: از تاریخ تشکیل انجمن به مدت نامحدود است.
5. اقامتگاه قانونی و محل استقرار دفتر مرکزی انجمن: ایران - استان تهران - شهر تهران - خیابان بهار –کوچه سمنان – پلاک 29 خواهد بود.
تبصره: هیأت مدیره میتواند هر زمان که ایجاب نماید، نشانی انجمن صنفی را در محدوده حوزه جغرافیایی فعالیت خود تغییر داده و مراتب را همزمان با اطلاع به اعضا به طور کتبی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز منعکس نماید.
6. روز و ماه و سال مالی: شروع سال مالی از اول فروردین و پایان سال مالی 28 اسفند همان سال می باشد.
ماده 3- وظایف و اختیارات انجمن صنفی:
اهداف عمومی:
1. تلاش برای امنیت شغلی و حرفهای اعضا.
2. تلاش برای برخورداری اعضا از امکانات رفاهی مناسب مانند خدمات تامین اجتماعی، خدمات درمانی و نظایر آن.
3. کوشش درجهت استیفای حقوق و خواستهای قانونی اعضا از طریق ایجاد زمینههای مساعد به منظور نیل به اهداف انجمن.
4. جمعآوری اطلاعات، بررسی و تحقیق درباره مشکلات، شناخت نیازها و اولویتهای انجمن.
5. همکاری در جهت تأسیس، تقویت و گسترش شرکتهای تعاونی مرتبط با انجمن صنفی به منظور برخورداری اعضا از تسهیلات بیشتر.
6. حمایت و دفاع از حقوق و منافع صنفی و حرفهای اعضا از طریق ارایه پیشنهاد و جلب پشتیبانی مراجع و سازمانهای دولتی و عمومی.
7. خرید، فروش و تملک اموال منقول و غیرمنقول به نام و به حساب انجمن صنفی مشروط بر آنکه به قصد تجارت و جلب نفع نباشد.
8. شرکت در مذاکرات حرفهای با سایر سازمانهای مرتبط مشمول قانون و انعقاد پیمانهای دستهجمعی با سازمانهای کارگری و کارفرمایی.
9. پیوستن به انجمنهای صنفی مرتبط به منظور تشکیل کانون و یا همکاری با موسسات فرهنگی مرتبط.
10. همکاری با سایر انجمنهای صنفی مرتبط و انجام سایر وظایف و اختیاراتی که به موجب مقررات قانونی بر عهدهی انجمن قرار داده شده یا خواهد شد.
11. همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت شناخت بهتر مشکلات کارگری و اجرای قانون کار.
12. دریافت ورودیه، حق عضویت و کمکهای مالی داوطلبانة اعضا.
13. تلاش برای آموزشهای فرهنگی و اجتماعی اعضا به منظور ارتقای سطح آگاهیهای لازم در شناخت و تامین حقوق اعضا .
اهداف اختصاصی:
14. تلاش برای ایجاد یک نظام علمی و حرفهای به منظور توسعهی توان علمی، تخصصی و حرفهای در هنر صنعت فیلم ایران.
15. شناسایی و جذب اساتید و مدرسان حرفهای سینما به منظور رشد و تعالی امر آموزش و پژوهش و ارتقای دانش تخصصی و حرفهای سینما در ایران.
16. ایجاد زمینهی مناسب برای تبادل دستاوردهای علمی، تخصصی و حرفهای اعضای انجمن با یکدیگر، با دیگر صنوف خانهی سینما و نیز با سایر مراکز و مجامع علمی، فرهنگی، حرفهای و تخصصی به منظور تعامل و ارتقای علمی و تخصصی در حوزهی سینما.
17. توسعهی ارتباط با مراکز و مجامع علمی و دانشگاهی، فرهنگی و هنری، و صنفی و حرفهای معتبر داخلی و بینالمللی، به منظور تبادل دستاوردها و تجارب علمی، تخصصی و حرفهای.
18. تلاش برای حفظ و صیانت از حقوق صنفی، علمی، فرهنگی و فراهم آوردن زمینهی تأمین رفاه و آتیهی اعضای انجمن.
19. تلاش برای کسب جایگاه انجمن به عنوان مرجع معتبر علمی، آموزشی و پژوهشی در خانهی سینما، مجامع علمی و دانشگاهی و نیز مجامع حرفهای و کارشناسی سینمای ایران.
20. مشارکت در تدوین راهبردها، سیاستها و برنامههای فرهنگی، علمی، حرفهای، آموزشی و پژوهشی سینمای ایران.
21. تلاش برای ارتقای سطح آموزش و پژوهش در سینما از طریق بازخوانی و بازنگری برنامههای آموزشی رشتههای سینمایی و ارائهی پیشنهادات روزآمد به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
22. طراحی و پیشنهاد برنامههای کلان آموزشی و پژوهشی و برگزاری نشستها و همایشها و دورههای آموزشی تخصصی و انتشار کتب و نشریات علمی و تخصصی.
23. تلاش در بررسی و تحقیق در خصوص مشکلات، نارساییهای اقتصادی، مهارتی، افزایش بهرهوری و ارایه پیشنهادات به اعضا، مدیران و مسوولان مربوط .
فصل دوم
شرایط عضویت، تعلیق عضویت، لغو عضویت
ماده 4- شرایط عضویت :
الف) شرایط عمومی:
1- تابعیت ایران.
2 – حداقل سن 28 سال تمام.
3- متدین به یکی از ادیان رسمی کشور.
4- حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد.
5- شاغل در حرفهی تدریس دروس سینمایی (طبق بخش ب همین ماده) و برقراری رابطهی شغلی با موضوع فعالیت مدرس سینما در حوزهی جغرافیایی استان تهران.
6– عدم سابقهی کیفری مؤثر در محرومیت از حقوق اجتماعی.
7- قبول و تعهد اجرای مقررات این اساسنامه و مصوبات قانونی ارکان انجمن صنفی.
8- پرداخت هزینهی ثبتنام و نیز پرداخت حق عضویت سالانه (به طور مرتب و در موقع مقرر یعنی سه ماههی نخست هر سال خورشیدی).
تبصرهی 1- مرجع بررسی و پذیرش درخواست عضویت افراد در انجمن و تعلیق اعضاء، هیات مدیره است. لیکن چنانچه بعضی از متقاضیانِ عضویت به دلیل فقدان شرایط، تقاضایشان از سوی هیات مدیره پذیرفته نشود، متقاضی میتواند شکایت خود را با عنایت به مادهی 21 بند 3 این اساسنامه توسط بازرس در اولین جلسه مجمع عمومی انجمن مطرح کند. تصمیمات مجمع عمومی در این زمینه قطعی است.
تبصرهی 2- در صورتی که هریک از اعضا شرایط عضویت انجمن را از دست دهد یا به جا نیاورد، تعلیق و یا لغو عضویت میشود؛ لیکن ملزم به انجام تعهدات قبلی خود است.
تبصرهی 3- کلیهی واجدان شرایط میتوانند آزادانه عضویت انجمن را بپذیرند و هیچ کس را نمیتوان به عضویت در انجمن صنفی مجبور یا از قبول عضویت آن منع نمود.
ب) شرایط اختصاصی:
9- اشتغال به عنوان "مدرس سینما" در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی معتبر، تأیید شده توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
تبصرهی 1 – مدرسینی که عضو هیأت علمی دانشگاهها هستند و یا در استخدام رسمی سازمانها و نهادهای دولتی اند، نمیتوانند به عضویت رسمی این انجمن صنفی درآیند و تنها امکان حضور به عنوان عضو افتخاری را خواهند داشت. مرجع پذیرش این افراد هیات مدیره است.
تبصرهی 2 – عبارت "مدرس سینما" در بند حاضر، تنها به مدرسینی اطلاق میشود که یکی از دروس اصلی رشتهی سینما (کارگردانی، فیلمنامهنویسی، فیلمبرداری، تدوین و یا دروس نظری حاوی عنوان سینما) را تدریس نمایند (در غیر این صورت حتماً باید مدرک تحصیلی سینما داشته باشند) و نیز حداقل سابقهی تدریس ایشان در این دروس 4 ترم باشد که متقاضی عضویت موظف است قرارداد یا گواهی معتبری در این زمینه به هیأت مدیره ارائه دهد.
تبصرهی 3 – افرادی که به عضویت انجمن در میآیند باید به مدت دو دوره، مدارک دال بر استمرار تدریس دروس سینمایی را به هیأت مدیره ارائه دهند. در مورد مدرسانی که در هنگام عضویت در انجمن حداقل 10 سال سابقهی تدریس دروس سینمایی دارند، این شرط اعمال نخواهد شد.
10 – دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی ارشد سینما یا رشتههای وابسته طبق تبصرهی 8 همین ماده، از دانشگاههای معتبر داخلی یا خارجی.
تبصرهی 1 - متقاضیان عضویت که کارشناسی ارشد آنها سینما نیست تنها در صورت دارا بودن شرایط ذیل پذیرفته میشوند:
الف – دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی.
ب – دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد انیمیشن.
ج – دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد تلویزیون مشروط بر دارا بودن مدرک کارشناسی سینما یا کارشناسی کارگردانی تلویزیون.
د – دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد عکاسی مشروط بر دارا بودن مدرک کارشناسی سینما و تدریس دروس گروه فیلمبرداری.
ه – اگر کارشناسی ارشد مدرس هیچیک از عناوین فوق (مندرج در بخشهای الف الی د این تبصره) نباشد، تنها مشروط بر تدریس دروس اصلی سینمایی و نیز حسن شهرت در آن حوزه، صرفاً با کسب تأیید هیأت مدیره پذیرش وی به عنوان عضو انجمن بلامانع خواهد بود.
تبصرهی 2 – هیأت مدیره موظف است در پایان هر سال پروندهی فعالیت اعضا را بررسی کرده و بر اساس شرایط عمومی و اختصاصی عضویت عنداللزوم در مورد تغییر نوع عضویت افراد (از رسمی به افتخاری؛ در مورد مدرسینی که به عضویت هیأت علمی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی درآمده و یا استخدام رسمی نهادها و سازمانهای دولتی شده اند) و یا تعلیق عضویت و نیز پیشنهاد لغو عضویت دائم افراد تصمیمگیری نماید. البته تصمیمگیری و تأیید یا عدم تأیید لغو عضویت دائم افراد در اختیار مجمع عمومی است.
تبصرهی 3- تمام اعضای افتخاری میتوانند به جز بیمه و کمکهای مالی مستقیم، از دیگر مزایا و اعتبارات اعضای انجمن از جمله دریافت کارت خانهی سینما، دریافت هنر کارت، دریافت بلیطهای جشنوارهها و ... بهرهمند گردند.
11- دارا نبودن حکم اجرا نشدهی محکومیت قطعی صادره از مراجع داوری خانهی سینما.
ماده 5- علل تعلیق عضویت انجمن صنفی :
1- عدم پرداخت به موقع حق عضویت تعیین شده با توجه به ماده 8 این اساسنامه.
2- عدم رعایت مفاد این اساسنامه و مصوبات قانونی انجمن صنفی.
3- از دست دادن شرایط عضویت مندرج در مادهی 4 این اساسنامه.
4 – انقطاع در تدریس در رشتهی سینما بیش از 4 ترم.
تبصره- مدرسانی که حداقل 10 سال سابقهی تدریس دروس سینمایی را دارند، مشمول شرط بند 3 این ماده نخواهند بود.
5 – حکم صادرهی مرتبط و قطعی از مراجع قضایی کشور و مراجع حل اختلاف قانون کار.
تبصرهی 1– مرجع تشخیص بندهای 1 تا 4 این ماده، هیات مدیره است.
تبصرهی 2– تعلیق عضویت باید همراه با توضیح کتبی علت تعلیق توسط هیات مدیره به عضو تعلیقی اعلام شود.
تبصرهی 3– عضو تعلیقی تا رفع تعلیق توسط مجمع عمومی در مجامع عمومی حق رای نخواهد داشت. عضو تعلیقی میتواند شکایت خود را توسط بازرس در اولین جلسهی مجمع عمومی مطرح کند. تصمیم مجمع عمومی قطعی است.
تبصرهی 4- چنانچه عضوی حداکثر 3 ماه پس از آغاز سال مالی انجمن از پرداخت حق عضویت خودداری کند، دبیر مظف به اخطار کتبی به عضو است. عضو اگر حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ اخطار برای پرداخت آن اقدام نکند، با تصویب هیات مدیره عضویت او در انجمن به تعلیق درمیآید.
ماده 6- نحوهی لغو عضویت انجمن صنفی :
1- چنانچه عضو تعلیقی تا یک سال از تاریخ توضیح رسمی هیات مدیره مبنی بر تعلیق عضویت اقدامی برای رفع تعلیق نکند، هیات مدیره موظف به طرح درخواست لغو عضویت وی در مجمع عمومی است.
2- لغو عضویت به درخواست هیات مدیره باید به تصویب مجمع عمومی برسد.
تبصره: لغو عضویت باید توسط هیات مدیره به عضو لغو عضویت شده، بازرس و نهادهایی که با انجمن و اعضای آن ارتباط تعهدآور دارند به صورت کتبی اعلام شود.
فصل سوم
منابع مالی انجمن
ماده 7- منابع مالی انجمن صنفی :
1. هزینهی ثبت نام برای عضو که فقط یک بار در بدو ورود دریافت میگردد و تعیین مبلغ آن با تصمیم اکثریت اعضای حاضر درمجمع عمومی مورخ 17/12/1400، به هیأت مدیره تفویض گردید.
2. حق عضویت سالیانه که مبلغ آن توسط هیأت مدیره تعیین میشود.
3. کمکهای داوطلبانهی اعضای انجمن.
تبصره: کمکهای مالی از سایر اشخاص حقیقی که عضو انجمن نیستند و همین طور اشخاص حقوقی، با اطلاع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.
ماده 8 –کلیهی اعضا باید با توجه به ماده7، همه ساله حق عضویت خود را به حساب بانکی که انجمن صنفی تعیین و اعلام میکند، واریز و رسید بانکی را به خزانهدار ارائه دهند.
تبصرهی 1- مبالغی که به عنوان هزینهی ثبت نام و حق عضویت دریافت میشود، قابل استرداد نیست.
تبصرهی 2- هیأت مدیره نمیتواند منابع مالی انجمن صنفی را خارج از حدود مقرر در این اساسنامه به مصرف برساند.
تبصرهی 3- دریافت حق عضویت باید با قبض چاپی شماره دار و به امضای رئیس هیاتمدیره و خزانه دار و یا از طریق واریز به حساب بانکی انجمن صنفی باشد.
اصل چهارم
ارکان انجمن صنفی
ماده 9- ارکان انجمن صنفی عبارت است از :
1- مجمع عمومی
2- هیأت مدیره
3-بازرس
ماده 10- مجامع عمومی:
1. مجمع عمومی که عالیترین رکن انجمن صنفی است، از اجتماع اعضا با هماهنگی و نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به دو صورت "عادی" و "فوقالعاده" تشکیل میشود.
2. برای تشکیل مجامع عمومی عادی و فوقالعاده، هیأت مدیره موظف است آگهی دعوت اعضاء را با قید روز، ساعت، مکان تشکیل و دستور جلسهی مجمع عمومی در یکی از روزنامههای کثیرالانتشار یا سایت رسمی خانهی سینما منتشر کند. از تاریخ دعوت اعضا تا تشکیل مجمع عمومی باید حداقل 20 روز کاری فاصله باشد و حداکثر این فاصله نباید از 45 روز کاری تجاوز کند.
تبصرهی 1– دعوتکنندگان مجامع عمومی عادی یا فوقالعاده، مکلفند آگهی تشکیل مجمع عمومی را حداقل 20 روز کاری پیش از تشکیل مجمع، به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تسلیم کنند.
تبصرهی 2- برگزاری جلسات مجامع عمومی به صورت مجازی با مجوز و نیز نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجاز است.
تبصرهی 3 – گزارشهای مالی و سایر مواردی که مستلزم بررسی قبلی اعضا میباشد، همزمان با دعوتنامه به طریق مقتضی به اعضا اطلاعرسانی شود.
3. دعوت مجامع عمومی با تصویب هیات مدیره خواهد بود. در صورت استنکاف هیات مدیره، بازرس میتواند مجمع عمومی را برگزار کند. در صورت خودداری بازرس، حداقل یک چهارم اعضا میتوانند نسبت به دعوت مجمع عمومی اقدام کنند.
4. اخذ رای در جلسات مجامع عمومی علنی است مگر در مورد انتخاب هیات مدیره، بازرس و سایر مواردی که مجمع عمومی تصویب کند که به طور کتبی و مخفی به عمل خواهد آمد.
تبصره- هریک از اعضای مجمع عمومی میتواند وکالت یک عضو غایب را در مجمع عمومی بر عهده گیرد که وکالت باید به تایید بازرس یا ناظران انتخابات برسد.
5. پس از به حد نصاب رسیدن تعداد اعضای حاضر و اعلام رسمیت جلسهی مجمع عمومی توسط رئیس یا یکی از اعضای هیات مدیره، بلافاصله هیات رئیسهی مجمع مرکّب از دست کم یک رئیس، یک نایب رئیس و یک منشی از بین اعضای حاضر با رأی اکثریت اعضا انتخاب و ادارهی جلسه را بر عهده خواهند گرفت. چنانچه انتخابات هیات مدیره و بازرسان یا یکی از آنها در دستور کار مجمع عمومی باشد، دو نفر دیگر نیز از بین اعضای حاضر در جلسه با رای اکثریت اعضا انتخاب میشوند.
تبصرهی 1- اعضای هیات رئیسهی مجمع و ناظران بر انتخابات نباید نامزد عضویت در هیات مدیره یا نامزد بازرس انجمن باشند (مگر نظر مثبت سه چهارم حاضران در مجمع عمومی بر این امر باشد).
تبصرهی 2- برگزار کنندگان مجامع عمومی عادی یا فوقالعاده موظفاند فهرست اسامی و مشخصات اعضای انجمن را تهیه و پیش از آغاز مجمع عمومی، آن را به امضای اعضای حاضر برسانند.
تبصرهی 3- هیات رئیسه و ناظران بر انتخابات مکلف اند در پایان رای گیری و پس از شمارش و قرائت آراء به ترتیب اسامی حائزان اکثریت آراء، اعضای صلی و علیالبدل هیات مدیره و نیز بازرس اصلی و علیالبدل را اعلام و مراتب را صورتجلسه کنند.
تبصرهی 4- صورتجلسهی مجمع عمومی توسط منشی جلسه تنظیم شده و پس از قرائت برای اعضای مجمع به امضای هیأت رئیسه و ناظران آن مجمع میرسد. یک نسخه از صورتجلسه باید در دفتر انجمن نگهداری شود.
تبصرهی 5- هرگاه در مجامع عمومی، شور و اخذ تصمیم در مورد موضوعات مطروح در دستور جلسه خاتمه نیابد، هیاترییسه مجمع با تصویب اکثریت اعضا میتواند اعلام تنفس کرده، مکان و تاریخ جلسـه بعدی را که حداکثر از سه هفته بیشتر نباشد، معین کند. ادامهی جلسه به نحو مذکور، نیاز به دعوت و انتشار آگهی مجدد نخواهد داشت و نصاب لازم برای تشکیل جلسه همان نصاب قبلی میباشد که در صورت عدم تشکیل، در مرتبهی بعدی، مجمع عمومی طبق روال مندرج در این اساسنامه برگزار خواهد شد.
6. چنانچه اعضای شرکتکننده در انتخابات ظرف یک هفته از تاریخ تشکیل مجمع عمومی کتباً و با ذکر دلایل به چگونگی انجام انتخابات اعتراض کنند، هیأترییسه مجمع عمومی و هیات نظارت بر انتخابات مکلف خواهند بود، حداکثر ظرف یک هفته از تاریخ رویت اعتراض، به آن رسیدگی و نتیجه را به نحو مقتضی به اطلاع اعضای انجمن صنفی خصوصاً اعضای معترض برسانند و رونوشت آن را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تسلیم کنند.
تبصره – در صورتی که هیات رئیسه و هیات نظارت درستی اعتراض را بپذیرد، هیأت مدیره یا بازرس موظف به برگزاری مجمع عمومی برای تجدید انتخابات هستند.
7. مجمع عمومی عادی هر سال یک بار با حضور دست کم نصف بعلاوه یک اعضا رسمیت مییابد. چنانچه بار اول به نصاب لازم نرسد؛ برای بار دوم به همان ترتیب دعوت و با حضور حداقل یک سوم اعضا رسمیت خواهد یافت.
تبصرهی 1 – مجمع عمومی عادی در مواقع ضروری بنا به تشخیص و دعوت هیأت مدیره یا بازرس یا یک سوم اعضا بطور فوق العاده تشکیل می گردد. این مجمع نیز دارای همان وظایف و اختیارات مجمع عمومی عادی می باشد و ترتیب دعوت و تجدید دعوت و نصاب آن نیز، همانند مجمع عمومی عادی خواهد بود.
تبصرهی 2- تصمیمات مجمع عمومی "عادی" و "عادی به طور فوقالعاده" در کلیه مراحل با اکثریت نصف بعلاوه یک آرای حاضران در مجمع معتبر است؛ مگر برای انتخاب هیات مدیره و بازرس که با اکثریت نسبی آرای حاضران اعتبار دارد.
تبصرهی 3– کلیهی مصوبات مجامع عمومی اعم از عادی، عادی به طور فوقالعاده، برای همهی اعضای انجمن اعم از حاضر یا غایب و موافق یا مخالف لازمالاجرا خواهد بود.
ماده 11 - وظایف و اختیارات مجمع عمومی عادی :
1. انتخاب اعضای اصلی و علیالبدل هیات مدیره و بازرس و همچنین عزل انفرادی یا دستهجمعی اعضای اصلی و علیالبدل هیأتمدیره و بازرسان انجمن صنفی و انتخاب اعضای جدید از بین نامزدان واجد شرایط.
2. شنیدن گزارش عملکرد هیات مدیره و بازرس و رسیدگی و اتخاذ تصمیم مقتضی دربارهی آن.
3. تصمیم گیری نسبت به برنامهی پیشنهادی سال جاری و آتی انجمن.
4. شنیدن، رسیدگی و تصمیم گیری برای تصویب گزارش مالی خزانهدار و بودجهی آتی انجمن.
تبصره- بدون قرائت گزارش بازرس در مجمع عمومی نسبت به ترازنامهی سال مالی انجمن، اخذ تصمیم معتبر نخواهد بود.
5. دادن رهنمود و تصویب سیاستهای کلی و تعیین خطمشی و برنامههای آتی انجمن صنفی.
6. تصویب پیشنهاد نحوه اطلاع رسانی به اعضا درخصوص دعوت به مجمع عمومی و سایر موارد.
7. بررسی، تصویب یا ردّ تقاضای متقاضیان عضویت در انجمن صنفی که صلاحیت آنان از سوی هیات مدیره تایید نشده است.
8. تصمیمگیری نهایی نسبت به اعتراض کسانی که طبق مقررات انضباطی، تعلیق عضویت شدهاند یا عضویت آنان توسط هیات مدیره پذیرفته نشده است.
9. تصویب تفویض اختیار به هیأت مدیره در مورد انعقاد پیمانهای دستهجمعی در جهت استیفای حقوق و خواستهای قانونی اعضا و غیره.
10. تصویب تشکیل کارگروههای موردنیاز و تاسیس تعاونیها.
11. تصمیمگیری در خصوص پیوستن به مجامع و انجمنهای صنفی، علمی، فرهنگی و حرفهایِ دیگر به منظور تشکیل کانون عالی و نیز عضویت در کانونهای صنفی، علمی، فرهنگی و حرفهایِ مرتبط و یا خروج از آنها با تفویض اختیار به هیات مدیره.
12. تصویب هزینهی ثبت نام و حق عضویت سالانهی اعضا و یا تفویض اختیار به هیات مدیره در این مورد.
13. بررسی و تصویب منابع درآمد انجمن صنفی.
14. تصمیمگیری در خصوص انجام یا عدم انجام هر آنچه که برای تحقق اهداف انجمن تشخیص داده شود.
15. مجمع عمومی عادی میتواند نسبت به کلیهی امور انجمن به جز آنچه در صلاحیت مجمع عمومی فوقالعاده است، تصمیم بگیرد.
ماده 12 – مجمع عمومی فوقالعاده:
1. هرگونه تغییر در مفاد اساسنامه یا انحلال انجمن در صلاحیت مجمع عمومی فوقالعاده است.
2. مجمع عمومی فوقالعاده با حضور دست کم سه چهارم اعضا تشکیل خواهد شد. چنانچه بار اول این نصاب حاصل نشود؛ در مرحلة دوم با حضوراکثریت مطلق (نصف به اضافهی یک کل اعضاء) رسمیت مییابد. و در هر حال تصمیمات آن اعم از مرحله اول یا دوم، با اکثریت سه چهارم آرای اعضای حاضر در مجمع معتبر خواهد بود.
تبصرهی 1- موارد تغییر اساسنامه باید در آگهی دعوت به مجمع عمومی فوقالعاده درج شود.
تبصرهی 2- انحلال انجمن نیاز به رای چهار پنجم اعضای حاضر در مجمع دارد.
تبصرهی 3- در صورت انحلال انجمن، مجمع عمومی باید هیات تسویه را تعیین کند.
ماده 13- هیأتمدیره ، وظایف و اختیارات آن :
1. هیأتمدیره دارای 5 نفر عضو اصلی و 2 نفر عضو علیالبدل بوده که از بین کاندیداهای واجد شرایط حاضر در مجمع عمومی، با رای کتبی و مخفی اعضای حاضر در جلسهی مجمع عمومی عادی و با اکثریت نسبی آراء ماخوذه، برای مدت 2 سال انتخاب می شوند و تجدید انتخاب آنان برای دورههای بعدی در صورت حفظ شرایط لازم بلامانع است.
2. هیأتمدیره مکلف است، پس از قطعیت انتخابات، ظرف یک هفته اولین جلسه خود را تشکیل و از بین خود، یک رئیس، یک نایبرئیس و یک خزانهدار و همچنین از بین اعضای هیأتمدیره یا اعضای انجمن (به جز بازرس) یک نفر را به عنوان دبیر انتخاب کند.
تبصره- دعوت اولین جلسه هیاتمدیره برعهده مسنترین عضو هیاتمدیره است.
3. هیات مدیره باید صاحبان امضای مجاز اسناد و مدارک مالی و اوراق تعهدآور را طی صورتجلسهای به اطلاع اعضا برساند و نسخهای از صورتجلسه مذکور را به همراه مدارک مورد نیاز به منظور انجام تشریفات قانونی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تسلیم کند.
4. جلسات عادی هیأتمدیره هر دوهفته یکبار با حضور اکثریت اعضا (حداقل 3 نفر) رسمیت مییابد و تصمیمات آن با آرای اکثریت اعضای حاضر (به صورت حضوری یا مجازی در جلسه) معتبر خواهد بود. همچنین جلسات هیات مدیره بر حسب ضرورت، بنا به دعوت رئیس یا نایب رئیس یا یک سوم اعضای هیات مدیره به طور فوقالعاده تشکیل میشود.
تبصرهی 1- زمان و مکان برگزاری جلسات و نحوه دعوت در اولین جلسه هیاتمدیره تعیین و اطلاع رسانی خواهد شد.
تبصرهی 2- خدمات هیات مدیره افتخاری است مگر این که مجمع عمومی در این مورد ترتیب دیگری اتخاذ کند و به تصویب برساند. میزان حقالزحمهی هیات مدیره باید به تصویب مجمع عمومی برسد.
تبصرهی 3- غیبت اعضای هیات مدیره در 5 جلسهی متوالی (به استثنای جلسات فوقالعاده)، در صورتی که فاصلهی 5 جلسه کمتر از دو ماه نباشد و یا 7 جلسهی متناوب در طول یک سال، به عنوان استعفای شخصی از سمت عضو هیأتمدیره تلقی می شود و بر اساس صورتجلسهی هیاتمدیره، عضو یا اعضای علیالبدل به ترتیب تقدم آرا جایگزین عضو اصلی خواهند شد. مگر این که مستندات موجه بودن غیبت نظیر بیماری و... به هیاتمدیره ارائه شده باشد.
تبصرهی 4 – حضور رئیس و در غیاب وی نایب رئیس در جلسات هیأت مدیره الزامی است. به طور کلی در غیاب رئیس، نایب رئیس مسئولیت پیگیری و انجام وظایف محوّله را بر عهده خواهد داشت.
5. هیأتمدیره موظف است، حداکثر ظرف یک ماه پس از به تایید مصوبات مجمع عمومی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دریافت گواهینامه ثبت انجمن صنفی، نسبت به ثبت آن در ادارهی ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری اقدام و حساب بانکی انجمن را با امضای مشترک صاحبان امضای مجاز اسناد و مدارک مالی انجمن (خزانهدار به همراه رئیس یا دبیر) در یکی از بانکهای کشور افتتاح کرده و شماره حساب را از طریق مقتضی به اطلاع اعضا برساند.
6. رئیس هیات مدیره یا دبیر به همراه خزانهدار، مشترکاً صاحبان امضای مجاز برای اسناد تعهدآور و مدارک مالی هستند و کلاً مسوولان اداری و مالی انجمن بوده و حفظ کلیهی اموال، دارائیها، اسناد، اواق بهادار و دفاتر مالی انجمن به عهدهی آنها ست.
تبصره- کلیه مکاتبات اداری و اوراق عادی انجمن با امضاء رئیس هیاتمدیره یا دبیر، ممهور به مهر انجمن و کلیه اسناد مالی، اوراق رسمی بهادار و قراردادهای تعهدآور که به تصویب هیاتمدیره رسیده باشند با امضاء مشترک رئیس هیات مدیره یا دبیر به همراه خزانهدار و ممهور به مهر انجمن معتبر خواهد بود.
7. در صورت استعفا، فوت، از دست دادن شرایط عضویت، لغو عضویت یا غیبت (برابر تبصره2 بند4 ماده 13) اعضای هیات مدیره، اعضای علیالبدل با توجه به تقدم آرا، جایگزین عضو یا اعضای مزبور خواهند شد. هیاتمدیره مکلف است نتیجه را ضمن تنظیم و امضای صورتجلسه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تسلیم کند.
تبصرهی 1- برای ترمیم ترکیب اعضای هیات مدیره (با توجه به مفاد بند 7 مادهی 13) انتخابات ترمیمی در اولین مجمع عمومی برگزار میشود.
تبصرهی 2- در صورتی که اکثریت اعضای اصلی انتخاب شده در مجمع عمومی به هر علتی از ترکیب هیات مدیره بیرون روند (به عنوان مثال سه نفر در ترکیب پنج نفره یا چهار نفر در ترکیب هفت نفره)، انتخابات هیات مدیره باید تجدید شود.
8. هیأتمدیره موظف است دست کم سه ماه پیش از پایان دوره اعتبار قانونی، درمورد دعوت مجمع عمومی به منظور تجدید انتخاب مسئولان انجمن صنفی اقدامات لازم را بعمل آورد.
تبصره – هیأتمدیره پس از پایان دورهی قانونی ماموریت، تا تعیین هیأتمدیره جدید، مسوول ادارهی امور جای و حفظ کلیه داراییها، اموال، اسناد و مدارک انجمن خواهد بود.
ماده 14 - وظایف و اختیارات هیأتمدیره :
1. اجرای دقیق مفاد اساسنامه و مصوبات مجامع عمومی.
2. تهیهی دفاتر رسمی و قانونی انجمن (دفتر مجامع – دفتر مصوبات هیات مدیره – دفاتر مالی – دفتر عضویت).
3. دعوت مجامع عمومی در موعد مقرر.
4. بررسی و تطبیق شرایط متقاضیان عضویت در انجمن صنفی.
5. بررسی بودجه و گزارش مالی خزانهدار و ارائهی آن به مجمع عمومی.
6. تشکیل مرتب و به موقع جلسات هیأتمدیره به منظور رسیدگی به امور جاری انجمن صنفی.
7. تعیین محل رسمی دفتر انجمن صنفی.
8. انتخاب و معرفی نماینده به مراجع ذیصلاح برای موارد خاص و معین.
9. بررسی وضع مالی انجمن صنفی و اتخاذ تصمیم نسبت به هزینههای جاری و ضروری آن.
10. همکاری درجهت تاسیس و تقویت شرکتهای تعاونی و ایجاد امکانات رفاهی برای اعضا.
11. وکالت و نمایندگی انجمن در مراجع قانونی، حقوقی، قضائی، دستگاههای دولتی و ملی درحدود مقررات این اساسنامه و استخدام وکیل برای طرح و اقامهی دعوی و شکایت علیه اشخاص حقیقی یا حقوقی و دفاع از هرگونه دعاوی و شکایات مطروحه علیه انجمن.
12. اتخاذ تصمیم در مورد پیمانهای دستهجمعی با توجه به مفاد بند 9 مادهی 11.
13. بررسی وتصویب آییننامههای داخلی.
14. تهیه گزارش عملکرد هیأتمدیره و ارایه آن به مجمع عمومی.
15. تعیین و اعزام نمایندگانی جهت شرکت در جلسات و حضور در مراجع قانونی مرتبط.
16. تشکیل کارگروههای مختلف (در صورت لزوم) از قبیل کارگروه حل اختلاف، کارگروه عضویت، کارگروه تدارکات و پشتیبانی، کارگروه امور حقوقی، کارگروه رفاهی و سایر کارگروهها برای انجام فعالیتهای مربوط به اهداف انجمن با توجه به مفاد بند 10 ماده 11.
17. تصمیم گیری در خصوص پیوستن به انجمنهای صنفی داخلی و بینالمللی دیگر به منظور تشکیل کانون مرتبط یا عضویت در کانون انجمنهای صنفی مربوط و یا خارج شدن از کانونهای مذکور.
18. بررسی و تصویب طرح ها و برنامه های پیشنهادی در راستای توسعه ی فعالیت های انجمن و اطلاع رسانی در خصوص آنها به نحو مقتضی به اعضای انجمن و بررسی پیشنهادات اعضا در مورد آن برنامهها.
19. بهره گیری از دانش، تجربه و توان تخصصی اعضا برای تشکیل کارگروه های تخصصی و صنفی برای انجام فعالیت های مربوط به اهداف و برنامه های انجمن.
20. بررسی و در صورت احراز شرایط، پذیرش درخواست عضویت اعضای جدید مطابق با مفاد اساسنامه و آیین نامه های انجمن.
21. بررسی پرونده ی فعالیت اعضا در پایان هر سال بر اساس شرایط عمومی و اختصاصی عضویت و حسب شرایط اعضا و عنداللزوم تصمیم گیری در مورد تعلیق عضویت و یا پیشنهاد لغو عضویتِ عضو به مجمع عمومی.
22. بررسی درخواست های خانه سینما و اقدام در مورد آن ها.
23. تصمیمگیری راجع به میزان حق ثبت نام و میزان حق عضویت سالا نه و پیشنهاد آن به مجمع عمومی.
ماده 15 - وظایف رییس هیأتمدیره :
1. مراقبت در حسن جریان امور انجمن صنفی و دعوت از اعضای هیأتمدیره به تشکیل مرتب جلسات.
2. اداره جلسات هیأتمدیره و تنظیم صورتجلسهها با همکاری دبیر جلسه.
3. ابلاغ تصمیمات و مصوبات مجامع عمومی و هیأتمدیره به دبیر و سایر مسئولان انجمن صنفی، جهت اجرا و پیگیری آن.
4. امضای کلیه قراردادها و احکام استخدامی کارشناسان، مشاوران، دبیر و سایر مسوولان انجمن صنفی که با تصویب هیأتمدیره استخدام یا به کار گمارده خواهند شد.
5. امضای کلیه چکها و اسناد و اوراق بهادار و تعهدآور به اتفاق خزانهدار و ممهور کردن آن به مهر انجمن صنفی (با توجه به مفاد بند 6 مادهی 13 و تبصرهی آن).
6. امضای کارتهای عضویت اعضا پس از تایید خزانهدار انجمن صنفی.
7. انجام سایر اموری که به موجب اساسنامه یا مصوبات مجامع عمومی یا مصوبات هیات مدیره بر عهده رییس قرار میگیرد.
تبصرهی 1- قسمتی از وظایف رییس هیاتمدیره که مربوط به امور اداری میباشد، قابل واگذاری به دبیر انجمن صنفی خواهد بود.
تبصرهی 2 – در غیاب رییس هیاتمدیره، نایب رییس انجام وظایف بندهای 1 و 2 و3 را به عهده خواهد داشت.
ماده 16- به منظور ادارهی تشکیلات اجرایی و اجرای مصوبات هیات مدیره، دبیرخانهی انجمن در مرکز اصلی نجمن دایر میشود.
1. دبیرخانه انجمن صنفی تحت مسوولیت مستقیم دبیر انجمن صنفی است.
2. دبیرخانه بنا بر پیشنهاد رئیس هیأتمدیره یا دبیر و تصویب هیأتمدیره میتواند دارای کارکنانی باشد.
ماده 17 - وظایف و اختیارات دبیر:
دبیر در صورت تفویض از طرف هیات مدیره، دارای وظایفی به شرح ذیل خواهد بود:
1. حفظ و نگهداری کلیه اسناد و مدارک و صورتجلسات و سوابق اعضا و دفاتر انجمن صنفی.
2. انجام مکاتبات اداری و جاری انجمن صنفی.
3. تهیهی دفاتر اندیکاتور و ثبت و صدور نامهها.
4. تهیه و تنظیم نشریات مربوط به انجمن صنفی در حدود مقررات قانونی.
5. - ابلاغ اساسنامه و بخشنامهها و شیوهنامههای دولتی و سایر مقررات قانونی برای آگاهی و استفاده مسوولان و اعضای انجمن.
6. مهیا ساختن مکان تشکیل جلسات مجامع عمومی، هیأتمدیره و بازرس.
7. ابلاغ مصوبات و تصمیمات ارکان انجمن ، احکام و نامه های واصله از مراجع قانونی و دستگاه های اداری به مسوولان مربوط.
8. انجام سایر اموری که به نحوی از انحاء با وظایف دبیرخانه ارتباط دارد.
تبصره- کارکنان دبیرخانه در برابر دبیر و دبیر نیز در برابر هیأتمدیره مسوول هستند.
ماده 18- خزانهدار :
خزانهدار مسوول امور مالی انجمن است.
ماده 19- وظایف واختیارات خزانهدار :
1. امضای کلیه چکها و اسناد و اوراق تعهدآور به اتفاق رئیس هیات مدیره یا یکی دیگر از صاحبان امضای مجاز اسناد مالی و ممهور کردن آن به مهر انجمن صنفی.
2. اداره امور مالی،تهیه و تنظیم دفاتر و اسناد و صورتجلسات مالی و رسیدگی و حفظ حسابهای انجمن صنفی.
3. رسیدگی به صحت اسناد و مدارک تنظیم شده در مورد کلیهی دریافتها و پرداختها و تایید و امضای صورتحسابهای مربوط.
4. نظارت برخرید، فروش، اجاره و هر نوع عمل مالی و مسوولیت درحفظ اموال منقول، غیر منقول، وجوه، اسناد، مدارک مالی وصحت معاملات انجمن صنفی.
5. ثبت کلیه دریافتیها و هزینههای انجمن صنفی در دفاتر رسمی انجمن.
6. پیشبینی بودجه و هزینههای یک ساله انجمن صنفی و تسلیم آن به هیأتمدیره جهت ارائهی به مجمع عمومی.
تبصرهی 1- خزانهدار موظف است هر سال قبل از تشکیل مجمع عمومی سالانه، گزارش کتبی مالی انجـــمن صنفی را جهت ارائه به مجمع عمومی تنظیم و پس از امضای خود و رییس هیأتمدیره، رونوشت آن را در اختیار بازرس و دبیر جهت اطلاع به اعضا قرار دهد.
تبصرهی 2 – خزانهدار موظف است موارد مغایر با سیاستهای مصوب مجمع عمومی را ضمن تذکر به هیاتمدیره به مجمع عمومی ارائه کند.
تبصرهی 3 - در صورت عدم تصویب صورتهای مالی، با تصویب مجمع عمومی موضوع از طریق حسابرسان رسمی بررسی می شود.
ماده 20 – بازرس:
1. بازرسان انجمن صنفی، متشکل از 1 نفر بازرس اصلی و 1 نفر بازرس علیالبدل اند که با رای مستقیم و مخفی اعضای حاضر در مجمع عمومی از بین کاندیداهای واجد شرایط عضو انجمن صنفی برای مدت 2 سال انتخاب میشوند و تجدید انتخاب آنان برای دورههای بعدی مشروط به حفظ شرایط لازم بلامانع است.
2. در صورت استعفا، فوت، از دست دادن شرایط انتخاب یا لغو عضویت بازرس اصلی، بازرس علیالبدل برای بقیه دوره جانشین و عهده دار وظایف بازرس خواهد بود.
ماده 21- وظایف و اختیارات بازرس :
1. نظارت بر کلیه اقدامات هیأتمدیره و دبیر در حدود مقررات این اساسنامه و همچنین مراقبت در کلیهی امور مربوط به دعوت مجامع عمومی عادی و فوقالعاده.
2. رسیدگی و نظارت به دفاتر و اوراق و اسناد مالی و هزینههای انجمن صنفی و نظارت بر حسن جریان امور مالی و اداری انجمن صنفی.
تبصره- در صورت درخواست بازرس، خزانهدار موظف است کلیهی دفاتر و اسناد مالی انجمن را برای رسیدکی در محل انجمن و برای مدت معین، در اختیار او بگذارد.
3. پیگیری و رسیدگی به شکایات اعضا و متقاضیان عضویت و در صورت لزوم تهیه گزارش و ارایه به هیات مدیره یا مجمع عمومی و در صورت اقتضا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.
4. رسیدگی واظهار نظر درمورد گزارش مالی جهت ارائه به مجمع عمومی.
5. اقدام به دعوت و تشکیل مجمع عمومی در صورت لزوم، با توجه به اختیارات مندرج در این اساسنامه.
6. شرکت در جلسات هیأتمدیره (در صورت لزوم)، بدون داشتن حق رای.
تبصرهی 1- بازرس باید پیش از تاریخ تشکیل مجمع عمومی سالانه، گزارش مالی و کلیهی محاسبات انجمن را رسیدگی و گزارش خود را به دبیرخانهی انجمن تسلیم دارند. همچنین بازرس ملزم است اقدامات خود را حداقل سالی یک بار در مجمع عمومی سالانه به طور کتبی و رسمی گزارش دهد.
تبصرهی 2 - بازرس در صورت دریافت گزارش یا مشاهده سوء استفاده هریک از اعضای سمتدار انجمن از موقعیت خود، باید موضوع را کتباً به هیاتمدیره اخطار کند.
فصل پنجم
سایر مقررات
ماده22- نامزدهای عضویت در هیأتمدیره و بازرس علاوه بر شرایط مندرج در مادهی 4، باید دارای شرایط زیر باشند:
1. التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
2. عدم وابستگی به احزاب و گروههای سیاسی غیرقانونی.
3. نداشتن محکومیت قطعی کیفری موثرکه موجب محرومیت از حقوق اجتماعی شود.
4. داشتن حسن شهرت.
5. عدم اعتیاد به مواد مخدر.
6. سابقهی عضویت رسمی در انجمن صنفی به مدت حداقل 4 سال.
تبصره - در بدو تأسیس انجمن صنفی کارگری مدرسان سینما، شرط مندرج در این بند، همچنان پابرجا و برای اعضای رسمی انجمن سابق مدرسان با حداقل 4 سال عضویت صدق میکند.
7. عدم عضویت در هیچ انجمن هنری دیگری.
ماده 23- هزینههای نظارت بر انتخابات، ثبت و آموزش انجمنهای صنفی و کانونهای مربوط، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از محل همکاریهای اعضا و خودیاری آنان تأمین میشود. میزان سهمیهی قابل پرداخت هر انجمن صنفی پس از تعیین در شورای عالی کار قابل وصول خواهد بود. چنانچه در زمان انحلالِ هریک از انجمنهای صنفی و کانونهای مربوط فاقد دارایی باشند، هزینهی درج آگهی از محل درآمد حاصل از اجرای این ماده پرداخت خواهد شد.
ماده 24- مسوولان انجمن مکلف اند هر نوع مدارک، دفاتر و اسناد درخواستی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برای بررسی در محل انجمن یا خارج از آن، در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دهند.
ماده 25- انجمن صنفی در موارد زیر منحل میشود:
1. در صورت تصویب مجمع عمومی فوقالعاده به ترتیب پیشبینی شده در این اساسنامه.
2. گذشت شش ماه از تاریخ پایان اعتبار هیأت مدیره و عدم اقدام به تجدید انتخابات هیات مدیره.
3. در صورت صدور رأی قطعی از طرف مراجع قضایی کشور.
تبصرهی 1- انحلال انجمن، موجب تضییع حق یا اسقاط تکلیف دو طرف قراردادهای منعقدهی پیشین با انجمن نیست.
تبصرهی 2- از تاریخ انحلال، اختیارات مسئولان انجمن خاتمه یافته و به نام انجمن حق ادامهی فعالیت ندارند. مراتب انحلال و تسویه طبق اساسنامهی انجمن انجام و موضوع در یکی از روزنامههای سراسری یا محلی (بر اساس حوزهی فعالیت انجمن) برای اطلاع همگان درج خواهد شد.
تبصرهی 3- چنانچه انجمن صنفی بنا به تصویب مجمع عمومی فوق العاده منحل گردد، مجمع مذکور مکلف است در همان جلسه از بین اعضای باسابقه و مطّلع حاضر در جلسه نسبت به انتخاب 3 یا 5 نفر به عنوان اعضای هیأت تسویه اقدام و نتیجه را ضمن تنظیم و امضای صورتجلسه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کند.
تبصرهی 4- چنانچه انجمن بر اساس رای مراجع قضایی منحل شود و تشکیل مجمع عمومی فوقالعاده امکانپذیر نباشد، رئیس هیات مدیره و بازرس با نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حداکثر ظرف دو هفته برای تشکیل هیات تسویهای از بین اعضای باسابقه و مطّلع انجمن اقدام و نتیجه را ضمن تنظیم و امضای صورتجلسه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کنند.
ماده 26- چنانچه حداکثر دو ماه پس از پایان دورهی اعتبار هیات مدیره، نسبت به تشکیل مجمع عمومی و تجدید انتخابات هیات مدیره اقدام نشده باشد، بازرس میتواند رأساً نسبت به تشکیل مجمع عمومی و انجام انتخابات به اعضا اخطار دهد. همچنین یک سوم اعضای انجمن نیز میتوانند در هر زمان نسبت به تشکیل مجمع عمومی و تجدید انتخابات هیات مدیره و بازرس اقدام کنند و چنانچه ظرف حداکثر شش ماه پس از پایان دورهی اعتبار هیات مدیره، اقدامات مذکور به منظور تشکیل مجمع عمومی صورت نگرفته باشد، بازرس مکلف است انحلال انجمن را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کند.
ماده 27- هیأت تسویه مکلف است حداکثر ظرف شش ماه با هماهنگی و راهنمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کلیه حسابهای انجمن صنفی رسیدگی کند و فهرست کاملی از کلیه داراییهای انجمن صنفی شامل اموال منقول و غیر منقول و همچنین صورتی از بدهیهای انجمن صنفی را تهیه کرده، دارایی انجمن صنفی را پس از تسویهی کلیهی حسابهـای بدهکـاران و بستانکـاران و تأدیه بدهی ها، ضمن تنظیم و امضـای صورتجلسهای مابقی در صورت مازاد با نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختیار اعضای انجمن قرار دهد.
ماده 28- اگر هر گونه ابهامی در اجرای مقررات این اساسنامه پیش آید، نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قابل اجرا ست.
ماده 29- هرگونه تغییر در مفاد اساسنامه پس از موافقت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتبر و قابل اجراست.
ماده 30- این اساسنامه در 5 فصل و 30 ماده و 149 بند و 58 تبصره در تاریخ 17 / 12 / 1400 با اکثریت آرا به تصویب مجمع عمومی موسس انجمن صنفی کارگری مدرسان سینما – استان تهران رسید.
ردیف | سمت | نام و نام خانوادگی | محل امضا |
1 | رییس | | |
2 | منشی | | |
3 | ناظران | | |